امیرحسین شریفی پس از هشت سال به سینما برگشت
کد خبر: 1325021
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
با کاری ارزشی؛

امیرحسین شریفی پس از هشت سال به سینما برگشت

گروه هنر: تهیه کننده «اشک سرما» و «ضیافت» پس از هشت سال دوری به سینما بازگشت.


امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کبریت سوخته» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه پس از هشت سال دوری به سینما بازگشته است، اظهار کرد: نزدیک به هشت سال که از نمایش آخرین فیلمم (اشک سرما) در سینماها می‌گذرد هم اکنون فیلم دیگرم که «کبریت سوخته» نام دارد، آماده پخش شده است. این فیلم سینمایی که کاری اجتماعی است به کارگردانی کاظم معصومی تا یک ماه آینده روی پرده خواهد رفت.



وی درباره دوری هشت ساله خود از سینما گفت: من سینما را دوست دارم. برای همین دوست دارم وقتی کاری در آن تولید می‌کنم ارزش این علاقه را داشته باشد، اما در این سالها طرحی به دستم نیامد تا انگیزه لازم را برای تولید در من ایجاد کند، اما وقتی فیلمنامه «کبریت سوخته» را خواندم از مضمون قصه خوشم آمد و تصمیم گرفتم آن را تولید کنم.



شریفی ادامه داد: مطلب دیگر اینکه در یک فیلم سینمایی جدا از کیفیت فنی فیلم، پیام کار دارای اهمیت بسیار است، چون معتقدم سینما رسالتی فرهنگی دارد و نباید تنها به آن به عنوان ابزاری برای سرگرمی نگریست، پس در انتخاب کارهایم اصل این است که فیلمنامه در برگیرنده پیامی ارزشی و دینی باشد.



وی درباره داستان این فیلم سینمایی گفت:  این فیلم داستان مردی است که با عابری تصادف می‌کند و روانه زندان می‌شود، پس از آزادی متوجه می‌شود که بردارش کشته است و این اتفاق، مسائلی را به وجود می‌آورد. نیما شاهرخ شاهی، شاهرخ استخری، لیلا اوتادی، سارا نازپرور، امیررضا دلاوری، محسن افشانی، مهدی ذوذهب در کنار سارا خوئینی‌ها و عنایت بخشی بازیگران «کبریت سوخته» هستند.



شریفی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینکه در این فیلمنامه به چه نحو به موضوعات دینی توجه شده، خاطرنشان کرد: در این کار از آموزه‌های دینی و اسلامی نه به طور غیر مستقیم، بلکه به صورت مستقیم و دقیق توجه شده است. این معنای از توجه به جزای اسلامی شروع شده و با پرداختن به توصیه‌های اخلاقی در تفکر اسلامی ادامه پیدا می‌کند. در ضمن زبان بیان این مفاهیم نیز سینمایی است تا کار از شعار‌زدگی در امان ماند.

captcha