برپایی کنگره اخلاق و حقوق پزشکی/ آشنایی با کلیات اخلاق پزشکی نوین
کد خبر: 1321076
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

برپایی کنگره اخلاق و حقوق پزشکی/ آشنایی با کلیات اخلاق پزشکی نوین

گروه سلامت: دانشگاه علوم پزشکی البرز هفتم آذرماه جاری کنگره اخلاق و حقوق پزشکی را به منظور ارتقای آگاهی پزشکان در زمینه حقوق پزشکی و آشنایی با کلیات اخلاق پزشکی نوین برگزار می‌کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دانشگاه علوم پزشکی البرز هفتم آذرماه جاری کنگره اخلاق و حقوق پزشکی را به منظور ارتقای آگاهی پزشکان در زمینه حقوق پزشکی و آشنایی با کلیات اخلاق پزشکی نوین برگزار می‌کند.



طبق برنامه‌‌ریزی صورت گرفته در این کنفرانس یک روزه که در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی این استان برگزار می‌شود مباحث متعددی از قبیل: حقوق پزشکی، تعارض منافع، آشنایی با فقه پزشکی، اخلاق در پژوهش، ملاحظات اخلاقی درما‌ن‌های ناباروری و تخلفات انتظامی پزشکان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.



براساس گزارش ایکنا، این مجموعه آموزش عالی هشتم آذرماه میزبان نشست مهارت‌های رفتاری و ارتباطی با بیمار است که در این برنامه اهمیت مهارت‌های ارتباطی و رفتاری، اجزای فرآیند ارتباط، عوامل موثر در ارتباط انواع مهارت‌های ارتباطی و رفتاری، اشکال ارتباط عوامل موثر در ارتباط، اجزای فرآیند ارتباط، مراحل ارتباط پرستار با بیمار، نحوه صحیح برقراری ارتباط با بیمار، موانع برقراری ارتباط با بیمار، روش صحیح مصاحبه با بیمار و تکنیک‌های ارتباط درمانی با بیمار مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد گرفت.



ذخیره سازی خون بندناف نیز دیگر نشست این دانشگاه خواهد بود که پنجم آذرماه به منظور بررسی اهمیت ذخیره سازی خون بندناف، تشریح فرایند ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف، کنترل کیفیت در فرایند ذخیره سازی سلول‌های بنیادی، معرفی سلول‌های بنیادی، نقش سلول درمانی در درمان بیماری‌های پوستی، موارد منع قرارداد در ذخیره سازی و نقش سلول درمانی در درمان بیماری‌های قلب وعروق برگزار می‌شود.

captcha