اهدای خون در طرح داوطلبان عاشورایی/ اهدای بیش از ۴۷ هزار واحد خون در طرح حمایت ماندگار
کد خبر: 1317902
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

اهدای خون در طرح داوطلبان عاشورایی/ اهدای بیش از ۴۷ هزار واحد خون در طرح حمایت ماندگار

گروه سلامت: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اهدای خون سالم داوطلبان به بیماران نیازمند در طرح داوطلبان عاشورایی خبر داد و گفت: داوطلبان هلال احمر به اهدای خون به‌عنوان امری خداپسندانه، بشردوستانه می‌نگرند که ناشی از مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه و نجات همنوع است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعضای سازمان داوطلبان هلال احمر با مشارکت در طرح داوطلبان عاشورایی و حضور در پایگاه های انتقال خون آمادگی خود را برای مشارکت در این امر انسان‌دوستانه و اسلامی، اعلام و خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.



فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در خصوص فراخوان طرح داوطلبان عاشورایی، اظهار داشت: به دلیل سرمای هوا و شرایط جوی، حضور مردم برای اهدای خون، کمتر و موجب کاهش ذخایر خونی شده است و به همین مناسبت سازمان داوطلبان در راستای یکی از اهداف خود مبنی بر حمایت از سلامت انسان‌ها و اجرای یکی از برنامه‌های توصیه شده فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اهدای خون را به عنوان بخشی از خدمات طرح داوطلبان عاشورایی گنجاند.



رافع با اشاره به اینکه هنوز برای خون، جایگزینی وجود ندارد، افزود: جان و تداوم حیات هزاران بیمار در مراکز درمانی، فقط وابسته به خون‌های اهدایی مردم است و داوطلبان هلال احمر به اهدای خون به‌عنوان امری خداپسندانه، بشردوستانه می‌نگرند که ناشی از مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه و  نجات همنوع است.



بنا براین گزارش با اجرای طرح حمایت ماندگار در بازه زمانی شش ماهه نخست سال جاری، داوطلبان، در اقدامی خداپسندانه، ۴۷ هزار و ۴۳ واحد خون، معادل ارزش ریالی فراتر از ۱۷۳ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۴۲۶ هزار ریال به بیماران نیازمند اهدا کردند.



گفتنی است طرح داوطلبان عاشورایی همزمان با تاسوعا و عاشورا نیز در سراسر کشور به اجرا درآمد و داوطلبان با تاسی به مولای خود، به پایگاه‌ها مراجعه و خون خود را به نیازمندان اهدا کردند که آمار آن نیز اعلام می‌شود.

captcha