تئاتر «دشت خون» در زنجان به روی صحنه رفت
کد خبر: 1314652
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

تئاتر «دشت خون» در زنجان به روی صحنه رفت

گروه هنر: معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان از برگزاری تئاتر دشت خون با محوریت بازسازی حماسه عاشورا به‌همت کانون تئاتر این دانشگاه در این استان خبر داد.


ولی‌الله صحبتلو، معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که کانون تئاتر این دانشگاه در طول سال‌های گذشته فعالیت چشم‌گیری داشته است، گفت: با توجه به لزوم توجه به مناسبت‌ها و ارزش‌های دینی و آئینی در قالب رشته‌های مختلف هنری، این کانون برای نخستین‌بار در سال گذشته، نمایشی با موضوع عاشورا را به روی صحنه برد که با استقبال فراوانی از سوی دانشگاهیان زنجان روبه‌رو شد.



وی افزود: این نمایش با عنوان «دشت خون» توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان تهیه شده و حماسه عظیم عاشورا را با بهره‌گیری از زبان خلاق و مؤثر هنر بازسازی کرده است.



معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این‌که دومین دوره این تئاتر حماسی، همزمان با پنجم محرم‌الحرام امسال در زنجان به روی صحنه رفته است، ابراز کرد: این دوره از نمایش «دشت خون» نسبت به دوره نخست آن تکمیل‌تر شده و چند تن از خردسالان هنرمند زنجانی نیز در اجرای آن با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان همکاری می‌کنند.



صحبتلو تصریح کرد: اجرای این نمایش به‌صورت زنده در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انجام شده و از صوت مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز برای افزایش عمق و جلوه‌های هنری آن بهره برده شد.



وی اظهار کرد: بازسازی نحوه شهادت یاران و اهل بیت(ع) امام حسین(ع) از حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) تا شهادت آخرین یاران این امام همام، سیر اصلی تئاتر را تشکیل می‌دهد که به شکلی هنرمندانه در معرض دید حاضران قرار گرفت.



این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری این نمایش هنری، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی زنجان، امروز در دسته عزاداری دانشگاهیان زنجان حضور خواهند یافت.

captcha