برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کوهبنان
کد خبر: 1314094
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۲

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کوهبنان

گروه اجتماعی: به‌مناسبت ایام شهادت حضرت علی‌اصغر همایش باشکوه شیرخوارگان حسینی طبق یک سنت دیرینه ‌با حضور تعداد زیادی از نوزادان و کودکان شیرخوار به همراه مادرانشان روز جمعه، 17 آبان‌ماه در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) این شهرستان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از‌ کرمان، به‌مناسبت ایام شهادت حضرت علی‌اصغر همایش باشکوه شیرخوارگان حسینی طبق یک سنت دیرینه ‌با حضور تعداد زیادی از نوزادان و کودکان شیرخوار به همراه مادرانشان روز جمعه، 17 آبان‌ماه در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا، امام جمعه کوهبنان ‌در ابتدای این مراسم با تسلیت ایام محرم حسینی با استناد به آیات و روایات به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و گفت: شهادت مربوط به سن و سال خاصی نیست، لذا می‌بینیم که در روز عاشورا کوچکترین و مسن‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند.



وی افزود: در جریان روز عاشورا کوچکترین یار وفادار امام حسیی(ع) ‌هم در رکاب پدر بزرگوارش شربت شهادت نوشید که در حقیقت شهادت حضرت علی‌اصغر از بزرگترین و دردناک‌ترین مصائب امام حسین(ع) و اهل حرم بود.



حجت‌الاسلام صالح‌نیا تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی برگزاری جلسات عزا برای شهیدان دشت کربلا است که در زمان پهلوی با محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی برگزار می‌شد، اما امروز در جای‌جای کشور شاهد برگزاری مجالس و محافل حسینی با حضور عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت(ع) هستیم.



امام جمعه کوهبنان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که در زمان استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری این همایش میثاق با حضرت علی‌اصغر و احترام به ساحت مقدس سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.



حجت‌الاسلام صالح‌نیا اظهار کرد: گرچه گروهی در تاریخ درصدد تحریف حادثه عاشورا برآمدند، اما علی‌ اصغر شهیدی است که با روایت داستان شهادتش می‌توان دنیا را از مظلومیت اهل حق آگاه کرد و به دنیا ثابت کرد که حادثه عاشورا جریان حق در برابر باطل بوده است.



وی بیان کرد: درست است که حضرت علی‌اصغر در کودکی به  شهادت رسید، اما تاکنون توانسته معجزات بزرگی داشته باشد و با دستان کوچک خود  گره‌های بزرگی را باز کند و از این طریق حقانیت شهدای کربلا را به جهانیان نشان دهد.



یادآور می‌شود، مداحی، روضه‌خوانی، سخنرانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان کوهبنان ‌بود.

captcha