آموزش موضوعات معنوی در کانون خانواده افزایش یابد
کد خبر: 1311642
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
اعزازی تاکید کرد:

آموزش موضوعات معنوی در کانون خانواده افزایش یابد

گروه اجتماعی: جامعه‌شناس امور خانواده گفت: تقویت معنویت باعث استحکام خانواده و همچنین محبت و عاطفه تحکیم خانواده را به دنبال دارد بنابراین باید آموزش موضوعات معنوی در کانون خانواده افزایش یابد.


شهلا اعزازی، جامعه‌شناس امور خانواده و روابط اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب  اظهار کرد: افزایش آگاهی‌های مورد نیاز خانواده در راستای تحکیم این نهاد مهم  باید هدف همه برنامه‌ریزان اجتماعی و کارشناسان امور خانواده باشد.



وی افزود: آموزش مهارت فرزند‌پروری، معیار‌های انتخاب همسر برای رسیدن به آرامش، مشاوره پیش از ازدواج و گرایش به معنویات از جمله مباحثی است که می‌تواند بنیان خانواده را استوار و خانواده دینی را از هر گونه آسیب در امان نگه دارد.



زندگی مشترک بر پایه‌های معنوی شکل بگیرد



این کارشناس امور خانواده با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروزه باید بیش از هر زمان دیگری از لحاظ فرهنگی به این موضوع توجه شود، چرا که نهادینه شدن موضوع تحکیم بنیان خانواده در جامعه در نگرش جوانان تأثیر ویژه‌ای دارد.



اعزازی با اشاره  اینکه زندگی مشترک باید براساس پایه‌های معنوی شکل بگیرد، یادآور شد:  شکل‌گیری محبت ائمه اطهار(ع) در خانواده‌ها یکی از اثر‌گذار‌ترین عوامل در موفقیت خانواده و فرزندان محسوب می‌شود.



ازدواج سبب ارزش و انگیزه پیدا کردن اشخاص می‌شود



وی با تاکید بر اینکه تأسی خانواده‌ها به ائمه اطهار(ع) یکی از فاکتور‌های مهم در سلامت و پایداری خانواده‌ها است، ادامه داد: ازدواج سبب ارزش و انگیزه پیدا کردن اشخاص می‌شود و اسلام بر ازدواج آسان تأکید دارد.



این جامعه شناس نخستین عامل برای شکل‌گیری زندگی سالم را پایبندی به اخلاقیات و ایمان دانست و تصریح کرد: داشتن وضعیت اقتصادی مناسب در فاکتورهای بعدی قرار می‌گیرد.



وی با بیان اینکه شناختن تکلیف از سوی اعضای خانواده جزء دستورات دینی ما مسلمانان است که باید براساس دستورات الهی انجام شود، ادامه داد: با رعایت دستورات الهی به توفیق صد در صدی در تحکیم بنیان خانواده خواهیم رسید و توازنی در زندگی برقرار خواهد شد.



این کارشناس مسائل زنان بیان کرد: در قرآن کریم تاکید به خوش‌رفتاری بین زن و مرد مطرح شده و در آن نیز به موضوع خانواده پرداخته‌اند بنابراین خانواده از یک جایگاه دینی برخوردار است.



آموزش درس زندگی همراه با رفتار درست



اعزازی با اشاره به اینکه ارتباط خوب بین زن و مرد در خانواده می‌تواند به فرزندان نیز منتقل شود، عنوان کرد: نقش پدر برای پسر و نقش مادر برای دختر تعیین کننده است و فرزندان مسئولیت پذیری را از آنها می‌آموزند و درس زندگی را همراه با رفتار درست در خانواده آموزش می‌بینند.



این کارشناس امور خانواده گفت: تقویت معنویت باعث استحکام خانواده و همچنین محبت و عاطفه تحکیم خانواده را به دنبال دارد بنابراین باید آموزش موضوعات معنوی در کانون خانواده افزایش یابد همچنین قبل از ورود دختر و پسر به زندگی مشترک باید آنها مهارت های لازم از نظر عاطفی و معنوی را برای شروع زندگی مشترک و مقدس ببینند.

captcha