اقدام فعالان مسلمانان آمریکا علیه سیاست‌های ضدفلسطینی بایدن
کد خبر: 4190840
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

اقدام فعالان مسلمانان آمریکا علیه سیاست‌های ضدفلسطینی بایدن

فعالان مسلمان آمریکا اعلام کردند در اعتراض به سیاست‌های ضدفلسطینی بایدن، به تلاش‌های خود برای رأی نیاوردن او در انتخابات آتی ادامه می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از شیکاگو سان تایمز، سازمان‌دهندگان کمپین «بایدن را رها کنید» می‌گویند که از امتناع بایدن از درخواست آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس که از اکتبر تاکنون بیش از 21500 فلسطینی را کشته است، ناامید شده‌اند.

آنها بایدن را به خیانت به مسلمانان آمریکایی که به او در پیروزی در انتخابات 2020 کمک کردند و نقض وعده حزب دموکرات برای احترام به زندگی در داخل و خارج از کشور متهم می‌کنند.

این کمپین که در ماه اکتبر آغاز شد، رأی‌دهندگان در ایالت‌های نوسانی مانند ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان را هدف قرار داده است، جایی که بایدن با اختلاف اندکی پیروز شد. این کمپین قصد دارد پیام خود را به تمام 50 ایالت گسترش دهد و رای دهندگان از همه مذاهب را بسیج کند تا او را رها کنند زیرا او مسلمانان را رها کرده است.

نشست خبری همزمان با کنوانسیون سالانه انجمن مسلمانان آمریکایی و حلقه اسلامی آمریکای شمالی در هتل هیلتون گاردن در مک کورمیک برگزار می شود که انتظار می رود بیش از 30000 شرکت کننده در آن شرکت کنند.

رهبران این کمپین، حسن عبدالسلام، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه مینه‌سوتا و جیلانی حسین، رئیس شعبه مینه‌سوتای شورای روابط آمریکایی-اسلامی می‌گویند که از سوی برخی از خودی‌ها و مقامات منتخب دموکرات حمایت شده‌اند اما آنها حاضر نیستند تأیید خود را از این اقدام علنی کنند. 
حسین گفت: ما هرگز انتظار نداشتیم که رئیس جمهور این رفتار را در مورد جنایاتی که خیلی واضح است داشته باشد. وی افزود: جامعه مسلمان در ایالات متحده به طور کلی ممکن است کوچک باشد، اما به خوبی با هم مرتبط است. ما به او کمک کردیم تا به او راغی بدهیم، و به گونه‌ای قابل توجه به ما خیانت شده است که باید کمک کنیم تا او رای نیاورد.

آنها همچنین می‌گویند که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه یا هیچ یک از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات حمایت نمی‌کنند، اما حاضرند چهار سال حکومت جمهوری‌خواهان را به خاطر آرمان فلسطین تحمل کنند.
عبدالسلام گفت: چهار سال حکومت هیچ دولت جمهوری‌خواهی با یک روز جنایات اسرائیل در غزه قابل مقایسه نیست. در صورت روی کار آمدن ترامپ ممکن است صدمه ببینیم، اما منفعت درازمدت این است که به هر دو طرف نشان می‌دهد که دیگر از حامیان اسرائیل حمایت نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha