مسلمانان آمریکا: به بایدن رأی نمی‌دهیم
کد خبر: 4189168
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

مسلمانان آمریکا: به بایدن رأی نمی‌دهیم

مسلمانان آمریکا با راه‌اندازی کمپینی اعلام کردند در اعتراض به سیاست‌های حمایتی بایدن از جنایات اسرائیل در غزه در انتخابات سال آینده به او رأی نخواهند داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق الاوسط، رهبران مسلمان آمریکا از 6 ایالت نوسانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حیاتی تلقی می‌شوند، متعهد شدند که جوامع خود را علیه انتخاب مجدد جو بایدن به دلیل حمایت وی از جنگ اسرائیل در غزه بسیج کنند.

آنها اعلام کردند هنوز تصمیمی برای حمایت از یک نامزد دیگر  در انتخابات 2024 نگرفته‌اند. 

این شش ایالت از معدود ایالت‌هایی هستند که به بایدن اجازه دادند در انتخابات 2020 پیروز شود و مخالفت جوامع بزرگ مسلمان و عرب آمریکایی آنها ممکن است مسیر رئیس‌جمهور را برای کسب آرای کالج الکترال در سال آینده پیچیده کند.

جیلانی حسین، مدیر شعبه مینه سوتای شورای روابط آمریکایی _ اسلامی(CAIR)، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در دیربورن میشیگان در پاسخ به سؤالی درباره گزینه‌های جایگزین بایدن گفت: ما دو گزینه نداریم، بلکه  گزینه‌های زیادی داریم.

وی افزود: ما از دونالد ترامپ حمایت نمی‌کنیم و جامعه مسلمانان در مورد نحوه انجام گفت‌وگو با سایر نامزدها تصمیم خواهند گرفت. حسین گفت که او نظر شخصی و نه نظر اکثریت را بیان می‌کند.

کمپین موسوم به «بایدن را رها کنید» زمانی آغاز شد که مسلمانان آمریکایی در مینه سوتا از بایدن خواستند تا 31 اکتبر آتش‌بس در غزه برقرار شود. این کمپین به میشیگان، آریزونا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و فلوریدا گسترش یافت.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی درخواست کسانی که خواستار توقف دائمی جنگ هستند را رد می‌کنند. کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته  اظهارات بایدن را تکرار کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

مسلمانان آمریکایی گفتند که انتظار نداشتند ترامپ در صورت انتخاب مجدد با جامعه آنها رفتار بهتری داشته باشد، اما آنها می‌دانند که محروم کردن بایدن از آرای آنها تنها راه شکل‌دهی به سیاست آمریکاست.

هنوز مشخص نیست که آیا رأی‌دهندگان مسلمان به‌طور دسته جمعی علیه بایدن مخالفت خواهند کرد یا خیر، اما تغییرات کوچک در حمایت می‌تواند در ایالت‌هایی که بایدن در سال 2020 با اختلاف اندکی پیروز شد، تفاوت ایجاد کند.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که محبوبیت بایدن در میان آمریکایی‌های عرب از اکثریت قاطع در سال 2020 به 17 درصد کاهش یافته است.

به گفته مؤسسه عرب آمریکایی، این می‌تواند در ایالتی مانند میشیگان که بایدن با 2.8 درصد برنده شد و آمریکایی‌های عرب آمریکایی 5 درصد از آرا را تشکیل می دهند، بسیار مهم باشد.

طارق امین، پزشکی که نماینده جامعه مسلمانان در ویسکانسین است گفت که حدود 25000 رای دهنده مسلمان در این ایالت وجود دارد و بایدن با حدود 20000 اختلاف رای برنده شد. امین گفت: رای خود را تغییر می‌دهیم و او را پشیمان خواهیم کرد.

حازم نصرالدین، داروساز مسلمان در آریزونا جایی که بایدن با حدود 10500 اختلاف رأی در انتخابات قبل پیروز شده بود گفت که بر اساس گزارش مرکز سیاست مهاجرت آمریکا در دانشگاه کالیفرنیا بیش از 25000 رأی‌دهنده مسلمان در این ایالت وجود دارد. وی افزود: از مردی که از به راه افتادن دریای خون در غزه حمایت می‌کند، حمایت نمی‌کنیم. 

انتهای پیام
captcha