برنامه عربستان برای بازگشت تعداد حجاج به آمار قبل از کرونا
کد خبر: 4145384
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

برنامه عربستان برای بازگشت تعداد حجاج به آمار قبل از کرونا

مسئولان عربستانی می‌گویند تعداد زائران حجاج در سال چجاری به آماریهای قبل از همه‌گیری کرونا خواهد رسید.

به گزارش ایکنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، معاون وزیر حج و عمره عربستان سعودی عبدالفتاح مشاط  گفت وزارت حج در مشخص کردن تعداد زائران کشورها از همان سازوکار قبل از همه گیری کرونا استفاده کرده است زیرا هدف این است که تعداد زائران حج به همان تعداد قبل از همه گیری کرونا بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه موسم حج فعلی منحصر به فرد است و همه خدمات در مشاعر مقدس آماده است، افزود: طرح هایی پیشگیرانه برای مقابله با هر مورد اورژانسی در سال جاری تدارک دیده شده است.

در همین حال، ریاست کل امور حرمین شریفین در مکه و مدینه، طرح عملیاتی این دستگاه برای حج امسال را که از آن به بزرگترین طرح در طول تاریخ این اماکن یاد شده است، آغاز کرد.

عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور حرمین شریفین با اعلام این خبر در روز پنجشنبه گفت: این طرح عملیاتی  دارای محورهایی است که با اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ کشور در ارتباط است.

وی با تاکید بر اینکه محوریت این طرح عملیاتی را میهمانان الرحمن تشکیل می دهند، افزود: هدف طرح ها و برنامه های ما این است که میهمانان الرحمن تجربه پرباری را سپری کنند.

السدیس با تاکید بر اینکه ریاست کل امور حرمین شریفین در برنامه امسال، اساس کار را اقدامات داوطلبانه و بشردوستانه قرار داده است، افزود: تلاش می شود حرمین شریفین بزرگترین اماکن جمع کننده داوطلبان در جهان باشد چون به قدرت جوانان برای خدمت به زائران ایمان داریم.

وی با اشاره به اینکه طرح خدمت رسانی به زائران شامل همه اماکنی می شود که زایران به آنها تردد خواهند داشت، بیان کرد: در موسم حج سال جاری، ۱۸۵ برنامه در مسجد الحرام و مسجد پیامبر (ص) ارائه خواهد شد.

السدیس با اشاره به اینکه کادر امسال ریاست کل امور حرمین شریفین بزرگترین کادر در تاریخ این اماکن مقدس است، افزود: مجموع نیروهای فعال در حرمین شریفین به ۱۴ هزار نفر می رسد.

 

 

انتهای پیام
captcha