از یورش ارتش صهیونیستی به شهرهای کرانه باختری تا عملیات گردان‌های قدس
کد خبر: 4145179
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
تحولات فلسطین؛

از یورش ارتش صهیونیستی به شهرهای کرانه باختری تا عملیات گردان‌های قدس

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به شهرهای مختلف نوار غزه یورش بردند و ده‌ها فلسطینی را اسیر کردند. در همین حال، گردان‌های قدس اعلام کرد با هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر مانع از تجاوز آنها شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صفا، نظامیان صهیونیست صبح امروز پنجشنبه بار دیگر به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله‌ور شدند. 

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به شهرهای بیت لحم، جنین، نابلس، رام الله و الخلیل بیش از 30 فلسطینی را بازداشت کردند. 

در این حمله همچنین یک جوان فلسطینی در اردوگاه شعفاط هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفت.

 از سوی دیگر گردان‌های قدس تیپ طولکرم بامداد امروز پنجشنبه نیروهای اشغالگر و خودروهای اشغالگر را که به اردوگاه عین شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی یورش بردند، با گلوله و مواد منفجره هدف قرار دادند.

گردان‌های القدس، تیپ طولکرم در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان قهرمان ما با یاری و توفیق الهی توانستند نیروهای اشغالگر و خودروهای آنها را در جریان هجوم به اردوگاه طولکرم با گلوله و مواد منفجره هدف قرار دهند و آنها مجبور به عقب‌نشینی کنند.

بیش دو هزار اقدام جنایتکارانه علیه فلسطینیان

نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست از آغاز سال جاری تاکنون دست به 2209 مورد  تجاوز علیه فلسطینیان ساکن قدس و مسجد مبارک الاقصی زده‌اند.

مرکز داده ملی فلسطین «المعطی» طی گزارشی که به رصد تجاوزات و جنایات اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری تا پایان ماه می گذشته پرداخت اعلام کرد که این تجاوزات نشانگر ادامه طرح‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در زمینه یهودی سازی شهر قدس است.

المعطی تصریح کرد که این تجاوزات به مثابه نقض تمامی منشورها و معاهدات بین‌المللی است و شامل قتل و بازداشت و ویرانگری و تبعید و غیره است. 

در این گزارش همچنین آمده است که در بازه زمانی مذکور 22456 شهرک نشین یهود به مسجدالاقصی متعرض شده اند و 48 شهروند فلسطینی از بیت المقدس و مسجدالاقصی تبعید شده و 651 فلسطینی بازداشت شده‌اند.

طبق این گزارش در این مدت، 8 فلسطینی به شهادت رسیده و 698 نفر به ضرب گلوله اشغالگران و شهرک نشینان یهود زخمی شده‌اند. 

محکومیت تظاهرات همجنسگرایان در قدس 

جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت دولت رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی همجنسگرایان در قدس شریف در روز پنجشنبه را به شدت محکوم کرد.
 عبداللطیف قانوع سخنگوی حماس امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی عموم ملت فلسطین را به مقابله با این اقدام جنایتکارانه برای دفاع از هویت اسلامی و عربی قدس و مسجد الاقصی فراخواند.
قانوع اعطای مجوز برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در منطقه قصرهای اموی در نزدیکی مسجد الاقصی که اقدامی در جهت تغییر هویت اسلامی و عربی شهر قدس است، را به شدت محکوم کرد.
وی همچنین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تجاوزات اشغالگران اسرائیلی را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را به منظور توقف این تجاوزات در محافل بین‌المللی تحت فشار قرار داده و برای تقویت تحریم این رژیم در تمامی عرصه‌ها تلاش کنند.

 

انتهای پیام
captcha