تبرک و توسل سالمندان انزلی به پرچم مطهر گنبد حرم رضوی + عکس
کد خبر: 4144989
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

تبرک و توسل سالمندان انزلی به پرچم مطهر گنبد حرم رضوی + عکس

در سالروز میلاد امام رضا(ع) خدام حرم مطهر رضوی با حضور در خانه سالمندان «سرای محبت» انزلی پرچم گنبد مطهر امام هشتم را به نیت تبرک و توسل بین سالمندان بردند.

حضور خدام رضوی در خانه سالمندان انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، امروز، دهم خردادماه که مصادف با یازدهم ذی‌القعده سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) است خدام حرم رضوی در ادامه برنامه‌های حضور خود در شهرستان بندر انزلی در قالب رویداد فرهنگی و مذهبی زیر سایه خورشید و به پاس تأسی از این امام همام که انیس النفوس و معین الضعفا بود به دیدار جمعی از سالمندان بندر انزلی در «سرای محبت» رفتند.

خدام حرم رضوی با احترام و محبتی که مورد تأکید اهل بیت(ع) است، پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) را مایه روشنی چشم و دل پدر و مادرهای این مرکز کردند که امروز گردش چرخ روزگار سوی چشمان‌شان را برده و توان از پاهایشان ربوده است.

همانطور که خدای متعال در آیه ۲۳ از سوره مبارکه اسرا فرموده «وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَ قُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا؛ و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد اگر يكى از آن دو يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى] اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى». خدام رضوی با اخلاص و محبتی که فرزند بر پدر و مادر خویش دارد، با پرچم آستان مقدس حرم غریب الغربا و ضامن آهو یادآور شمیم رضوی در سرای محبت انزلی شدند.

این اقدام در راستای توصیه امام رضا(ع) بود که توجه به بزرگترها و مهربانی با آنان را سفارش کرده و می‌فرمایند «وَقِّرُوا کِبارَکُمْ وَ ارْحَمُوا صِغارَکُمْ وَ صِلُوا اَرْحامَکُمْ؛ به بزرگترهای‌تان احترام بگذارید و با کوچکترها مهربان باشید و صله رحم نمایید».

تبرک و توسل سالمندان انزلی به پرچم مطهر گنبد حرم رضوی + عکس

تبرک و توسل سالمندان انزلی به پرچم مطهر گنبد حرم رضوی + عکستبرک و توسل سالمندان انزلی به پرچم مطهر گنبد حرم رضوی + عکس

انتهای پیام
captcha