کارکنان اعزامی نیروی دریایی رشت به مأموریت ناوگروه ۸۶ تجلیل شدند
کد خبر: 4144957
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

کارکنان اعزامی نیروی دریایی رشت به مأموریت ناوگروه ۸۶ تجلیل شدند

چهار عضو اعزامی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت در ناوگروه 86 نداجا با حضور مقامات لشکری و کشوری و استانی در رشت تجلیل شدند.

تجلیل از کارکنان اعزامی نیروی دریایی رشت به مأموریت ناوگروه 86

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، چهار عضو اعزامی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت در ناوگروه 86 نداجا با حضور امیر دریادار دوم لشنی، فرمانده مرکز، کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، سرهنگ نیک‌فطرت، فرمانده سپاه ناحیه رشت تجلیل شدند.

امیر دریادار منصور لشنی، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت ضمن عرض خیر مقدم و خداقوت به خانواده‌های کارکنان اعزامی اظهار کرد: قدردان صبر و بردباری همسران این عزیزان هستیم که بالغ بر هشت‌ماه دوری طاقت‌فرسای همکاران ما را تحمل و با بردباری و صبوری چرخ خانواده را حفظ کردند، هستیم.

وی مأموریت ناوگروه 86 را در تاریخ ایران بی‌مانند دانست و افزود: حضور در اقیانوس‌های دور دست، در تاریخ کهن ما برای اولین‌بار و به برکت انقلاب اسلامی و علم و خرد جوانان با تکیه بر دانش بومی توسط نیروی دریایی ارتش رقم خورد؛ مهم‌ترین دستاورد این رویداد رضایت فرمانده معظم کل قوا از انجام بی نقص این مأموریت در پیام ایشان مبنی بر اینکه «عزیزان به خانه خوش آمدید» مشهود بود. در حقیقت نیروی دریایی ارتش مجری و اجرا کننده این مأموریت بود و در اصل ملت و خواسته مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی صاحبان این افتخار هستند.

کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری رشت هم در این مراسم دستاوردهای این مأموریت را برای نظام بسیار ارزشمند دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش فاتح فتح الفتوحی دیگر برای ایران اسلامی شد؛ در مؤلفه‌های نظام بین‌الملل داشتن قدرت نظامی باعث اقتدار و امنیت هر کشور خواهد بود. در دوران قبل از انقلاب حضور مستشاران در همه رده‌های راهبردی کشور باعث شده بود نیروهای مسلح ما تنها کاربر این تجهیزات باشند اما اکنون به واسطه درایت و مدیریت راهبردی رهبر معظم انقلاب امروز شناور تماما بومی و ایرانی دنا پهنه‌های آبی جهان را درمی‌نوردد و در بهت قدرت پوشالی استکبار جهانی پرچم پر افتخار ایران اسلامی را جای جای جهان به اهتزاز در می‌آورد.

گفتنی است، بیش از 300 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش توسط ناوبندر مکران و ناوشکن دنا بالغ بر 65 هزار کیلومتر دریانوردی مأموریت علمی، آموزشی، نظامی دور کره زمین را با موفقیت انجام دادند.

انتهای پیام
captcha