برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس کیفی‌سازی شود
کد خبر: 4142681
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس کیفی‌سازی شود

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس به دنبال کیفی‌سازی برنامه‌ها باشید، در این بخش تا می‌توانید از ظرفیت و پشتوانه مردمی استفاده کنید.

سردار حسین  حسن پور جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان امروز، اول خردادماه در همایش سالانه معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های تابعه فرماندهی انتظامی استان که در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: همکاران حوزه فرهنگ و اجتماعی پلیس در برخی امور در خط مقدم هستند، فعالان این عرصه فعالیت خود را صرفا به اخبار، فیلم و مستندسازی محدود نکنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس، افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی اعتقاد و باور ما به کار فرهنگی است و شما پل ارتباطی پلیس با مردم هستید، ارتباط شما با مردم یک رابطه تعاملی و دوستانه با مردم است، کارها و عملکردهای پلیس توسط این حوزه منعکس می‌شود.

سردار حسن‌پور گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار بی انتهاست، همکارانی در این حوزه موفق‌تر هستند که با مردم در محلات، مساجد و حسینیه‌ها ارتباط برقرار کنند زیرا معتقدیم که مردم سرمایه اجتماعی ارزشمند هستند که می‌توانند در امنیت پایدار نقش آفرین باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امنیت پایدار محصول خرد جمعی است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس به دنبال کیفی‌سازی برنامه‌ها باشید، در این بخش تا می‌توانید از ظرفیت و پشتوانه مردمی استفاده کنید. در آموزش و اطلاع‌رسانی اهتمام جدی و با رسانه‌ها تعامل داشته باشید.

وی با بیان اینکه جلب اعتماد مردم مهم بوده و آنان ولی‌نعمت ما هستند لذا توفیق خدمتگزاری برای ما یک مدال افتخار است، تصریح کرد: در مرکز فوریت‌های پلیس 110 در دو ماهه اخیر بیش از 432 هزار تماس ثبت شده که نسبت به مدت مشابه افزایش 10 درصدی داشته و بیانگر اعتماد مردم به پلیس است، از این تعداد 98 هزار تماس منجربه انجام عملیات و باعث افزایش پنج درصدی آمار کشفیات و دستگیری شده است.

سردار حسن‌پور با بیان اینکه برای تعامل با مردم باید زمینه کارهای فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم، تصریح کرد: برای ایجاد امنیت باید اغناسازی کنیم، بدون اغناسازی نمی‌توان کاری کرد. کشف حجاب از معضلات روز است که باید اغناسازی شود. در تعامل با مردم از بدرفتاری و اقدامات خشن پرهیز کنید و تمرکز بر انجام کار فرهنگی است.

وی تأکید کرد: رفتار نسنجیده یک مأمور در جامعه می‌تواند بحران اجتماعی ایجاد کند، انتقاد هدیه‌ای از طرف مردم است و از انتقادات منصفانه برای اصلاح سازمان می‌توانیم استفاده کنیم؛ باید این ارتباط با هدف تحقق پلیس جامعه محور ایجاد شود و در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی بهره‌مند شویم؛ نیروی انتظامی در جامعه باید نقش یک معلم را داشته باشد و درجه و مقام ملاک قرار نگیرد.

سرهنگ مجید رسول‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در این همایش اظهار کرد: اکنون در جنگ شناختی و ادراکی هستیم باید تولیدات، محتوای جبهه فرهنگی داشته باشند، در اقدامات از عملیات اغنایی و ایجابی به جای عملیات انتظامی بهره‌مند شویم. در حوزه فرهنگی و اجتماعی بحث تعامل با جامعه و جلب مشارکت مردمی مهم بوده و در ریل گذاری اجرای برنامه‌های این حوزه حائز اهمیت است. ارائه مشاوره در سطح کلانتری‌ها قابل توجه است و سالانه بالغ بر پنج‌هزار پرونده قضایی در مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان رسیدگی می‌شود و تاکنون بالغ بر 71 درصد پرونده‌ها منجربه صلح شده است.

گفتنی است؛ در پایان از تعدادی از معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های تابعه و مشاوران فعال تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha