دانشگاه‌ها و نخبگان حوزه خانواده به مسئله جمعیت ورود کنند
کد خبر: 4142070
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

دانشگاه‌ها و نخبگان حوزه خانواده به مسئله جمعیت ورود کنند

استاندار گیلان با بیان اینکه دانشگاه‌ها و نخبگان حوزه خانواده و جمعیت باید به مسئله افزایش جوانی جمعیت در کشور ورود کنند، گفت: در یکسال و نیم گذشته با هماهنگی‌های لازم میان دستگاه و نهادهای مرتبط با خانواده و جمعیت توانسته‌ایم تصمیمات مهمی را در خصوص کاهش بحران جمعیت در استان اتخاذ کنیم که در دراز مدت آثار خود را بروز خواهد داد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در جلسه ویدئو کنفرانسی روز ملی جمعیت که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: معضل پیری جمعیت از چندین سال پیش در کشور آغاز و اکنون به یک بحران بزرگ مبدل شده است.

وی با اشاره به هدف دولت سیزدهم در راستای افزایش جمعیت و جوانی کشور افزود: ریاست محترم جمهوری از همان نخستین روزهای روی کار امدن د ولت سیزدهم تأکید ویژه ای در جوانی جمعیت داشت و در همین راستا جلسات متعددی و منظمی با وزارتخانه‌های مرتبط در کشور و استان‌ها برگزار شد.

استاندار گیلان با تأکید بر اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش بحران جمعیت در کشور و به ویژه این استان بیان کرد: بر اساس آمار، گیلان یکی از پیرترین استان‌های کشور بوده، ولی دولت سیزدهم برای رفع این مشکل در گیلان تاکنون اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

عباسی یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم در گیلان را رفع بحران پیری جمعیت دانست و تصریح کرد: در یکسال و نیم گذشته با هماهنگی‌های لازم میان دستگاه و نهادهای مرتبط با خانواده و جمعیت توانسته‌ایم تصمیمات مهمی را در خصوص کاهش بحران جمعیت در استان اتخاذ کنیم که در دراز مدت آثار خود را بروز خواهد داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و نخبگان حوزه خانواده و جمعیت باید به مسئله افزایش جوانی جمعیت در کشور ورود کنند، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته 18 مورد قانونی و تکلیفی برای افزایش جمعیت در گیلان احصاء کردیم لذا دستگاه‌های اجرایی باید بخشی از اعتبارت خود را در راستای کاهش پیری جمعیت هزینه کنند.

نماینده عالی دولت ادامه داد: از تمامی دانشگاه‌ها، مراکز علمی آموزشی و نهادهای مردمی درخواست دارم با تمام قوا به مسئله جوانی جمعیت در گیلان ورود کنند و دولت سیزدهم هم از هیچ کمکی به این نهادها دریغ نمی‌کند. افق 10 ساله دولت سیزدهم در کشور، افزایش آمار جوانی جمعیت است زیرا داشتن یک جامعه جوان به پویایی و نشاط در کشور کمک می‌کند.

عباسی با تأکید بر شناسایی زوج‌های نابارور توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: شناسایی زوج‌های نابارور سبب می‌شود تا این افراد با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه‌ای به درمان خود پرداخته و صاحب فرزند شوند و این امر در حال انجام است. یکی از معضلات زوج‌های جوان و به خصوص مادران برای عدم فرزند آوری، بیکاری است ولی دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به افزایش مشاغل خانگی در گیلان داشته و تسهیلات بسیار خوبی به این افراد تعلق گرفته است.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از ایجاد اشتغال متعهد شده در گیلان توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: با تلاشی جهادی موفق شدیم 118 درصد از اشتغال متعهد شده در گیلان را محقق کنیم که این مهم نقش تأثیرگذاری در افزایش آمار ازدواج و جوانی جمعیت در گیلان دارد.

وی همچنین با درخواست از صدا و سیما در خصوص ساخت برنامه‌های تخصصی و فرهنگی در خصوص خانواده و جمعیت گفت: صدا وسیما باید نقش خود را به خوبی اجرایی کند و با ساخت برنامه‌های متنوع و بهره‌مندی از کارشناسان به آشنایی معضلات پیری جمعیت در جامعه و اشتیاق جوانان به ازدواج بپردازد.

انتهای پیام
captcha