بیش از ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام اجرا شد
کد خبر: 4137904
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

بیش از ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: ۱۲ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، طی سال گذشته اجرا شد.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اشاره به اجرای 12 هزار و 750 طرح اشتغالزایی استان در سال گذشته اظهار کرد: این طرح‌ها در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تسهیلات کارفرمایی برای پنج دهک اول جامعه به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه مشاغل مذکور در رسته‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات اجرایی و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، حدود 20 هزار و 95 فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد، افزود: تسهیلات برای این طرح‌ها از محل تبصره 16 و 18 و صندوق ولایت امداد پرداخت شده، برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک‌هزار و 160 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت گردیده‌ است.

اهرابی به انتخاب مشاغل توسط این دهک‌ها نیز اشاره و بیان کرد: برای ایجاد این فرصت‌های شغلی به صورت فرآیندی عمل می‌کنیم که بر این اساس استعدادسنجی، مشاوره شغلی و آموزش توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام می‌شود. این طرح‌ها با نظارت کمیته امداد اجرا شده و بین سه تا پنج سال هم با هدف پایدارسازی مشاغل توسط کارشناسان کمیته امداد مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در پایان گفت: ایجاد فرصت شغلی برای محرومین علاوه‌بر اینکه موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، باعث برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha