راه‌یابی ۱۱۴ گیلانی به مرحله استانی انتخاب معلمان نمونه
کد خبر: 4136619
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

راه‌یابی ۱۱۴ گیلانی به مرحله استانی انتخاب معلمان نمونه

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان گیلان گفت: در فرایند انتخاب معلمان نمونه پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش ۱۱۴ نفر شامل ۸۱ بانو و ۳۳ آقا به مرحله استانی انتخاب معلم نمونه راه یافتند.

محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم با تشریح آغاز فرآیند شناسایی معلمان نمونه اظهار کرد: از مجموع 16 هزار و 500 همکار آموزشی، پنج‌هزار و 497 نفر در خود اظهاری اولیه شرکت کردند که پس از مرحله بارگذاری مدارک، مستندات یک‌هزار و 571 نفر توسط مدیران مدارس تأیید شد.

وی افزود: در این مرحله پس از داوری در سطح منطقه که توسط چهار ارزیاب انجام شد، در مجموع 114 نفر شامل 81 بانو و 33 آقا به‌عنوان معلم برتر استانی و هفت نفر به عنوان نماینده استان گیلان در سطح کشور معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به شرکت 3.33 درصد فرهنگیان در انتخاب معلم نمونه، گفت: معلمان شهرهای آستارا، رودسر و صومعه سرا بیشترین مشارکت را در این فرآیند داشته‌اند.

فائزی با اشاره به مستندات مورد نیاز برای شرکت در فرآیند شناسایی معلمان نمونه، تصریح کرد: مؤلفه‌های طراحی آموزشی، توانمندسازی، تکالیف، ارزشیابی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، حیطه‌های ابتکار، ایثار و همچنین دیگر مستندات از شاخص‌های مهم در تعیین عنوان معلم نمونه هستند. همه معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، قراردادی و ... شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی در مقاطع تحصیلی مختلف که حداقل 12 ساعت در هفته تدریس می‌کنند، مشمول برنامه انتخاب معلمان نمونه محسوب می‌شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: انتخاب معلمان نمونه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری در راستای اجرایی نمودن راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین تحقق اهداف اسناد بالادستی برای ارج نهادن به مقام شامخ معلم انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha