اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی + فیلم
کد خبر: 4136578
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
وزیر ارتباطات خبر داد:

اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی + فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اخیرش از اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این قابلیت جدید امکان ارسال پیام و فایل از هر پیام‌رسان به سایر پیام‌رسان‌ها امکان‌پذیر شده است.

اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلیبه گزارش ایکنا؛ عیسی زارع، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین پستی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، گفته است؛ خوشحالم که اعلام کنم، وعده‌ای که به مردم عزیزمان دادم، محقق شد و اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی با تلاش تیم‌های متخصص فنی در سازمان فناوری اطلاعات ایران و جوانان نخبه فعال در پیام‌رسان‌های داخلی وارد فاز عملیاتی شد.

با دانلود آخرین نسخه‌های پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ، این امکان در اختیار کاربرانشان قرار گرفته است و سایر پیام‌رسان‌ها نیز نسخه‌های جدید خود را به مرور منتشر خواهند کرد تا این سرویس مهم و کاربردی در اختیار کاربران آن‌ها نیز قرار بگیرد. با راه‌اندازی این قابلیت جدید امکان ارسال پیام و فایل از هر پیام‌رسان به سایر پیام‌رسان‌ها امکان‌پذیر شده است.

جالب است که بدانید این امکان نوآورانه جدید در رده فناوری‌های روز دنیاست و حتی براساس قانون‌های جدید اتحادیه اروپا با عنوان «قانون بازار دیجیتال» و «قانون خدمات دیجیتال»، همه پیام‌رسان‌های فراگیر خارجی در اروپا می‌بایست از ابتدای سال آینده میلادی، امکان اتصال متقابل را برای کاربران خود فراهم کنند.

در این سرویس پیام‌های مبادله شده بین سرور‌های پیام‌رسان‌ها با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود به صورت رمزنگاری انتها به انتها (end to end encryption) رمزنگاری شده و عملاً امکان رمزگشایی آن‌ها در طول مسیر وجود ندارد. این قابلیت به صورت پیش‌فرض برای کاربران فعال نیست و لازم است کاربران در صورت تمایل با مراجعه به بخش تنظیمات حریم خصوصی پیام‌رسان خود، آن را فعال کنند.

همکارانم در وزارت ارتباطات و متخصصین پرتلاش کشور در پیام‌رسان‌های ایرانی در تلاشند تا روز به روز بر امکانات و قابلیت‌های سکو‌های داخلی برای خدمت‌رسانی نوآورانه به مردم عزیزمان بیفزایند.

انتهای پیام
captcha