بی‌توجهی مسئولان امور قرآنی در مدیریت آسیب‌های پس از کرونا
کد خبر: 4129032
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

بی‌توجهی مسئولان امور قرآنی در مدیریت آسیب‌های پس از کرونا

مدیرعامل مؤسسه نوید رضوان نور با بیان اینکه انتظار داشتیم دولت برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا تدبیری بیندیشد، گفت: با بی‌مهری مسئولان قرآنی کشور مواجه شدیم، در حالی که می‌توانستند، بسیار بهتر از وضعیت کنونی عمل کنند.

حجت مجیدیحجت‌الاسلام والمسلمین حجت مجیدی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت نوید رضوان نور، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: این مؤسسه فعالیت خود را از سال 91 با دریافت مجوز رسمی از سازمان دارالقرآن الکریم کشور با رویکرد انجام فعالیت‌های عمومی و تخصصی قرآنی در استان خراسان رضوی آغاز کرد.

وی افزود: در زیرمجموعه این مؤسسه 10 پایگاه قرآنی ـ مردمی در مساجد و حسینیه‌های حاشیه شهر مشهد داریم. رویکرد اصلی ما در مؤسسه ارائه آموزش‌های عمومی قرآنی است که در کنار آن بحث سبک زندگی قرآنی را نیز پیش می‌بریم.

مجیدی اظهار کرد: در یک سال گذشته به دلیل اتفاقات و مشکلات حوزه مسائل قرآنی روی بحث توانمندسازی مربیان و مدیران قرآنی متمرکز شدیم. تاکنون هشت دوره تخصصی تربیت مربی حفظ، تربیت معلم و روش‌های تدریس و مواردی را که یک مربی و مدیر باید در حوزه تخصصی خود بداند برگزار کردیم. برنامه سال آینده‌مان نیز برگزاری چند دوره تخصصی تربیت مدرس قرآن با هدف ارتقای سطح مدرسان قرآنی‌مان در سطح استان و بهره‌مندی از ظرفیت تربیت مدرسی است.

رسیدگی نامناسب به آسیب‌ ناشی از کرونا

مدیرعامل مؤسسه نوید رضوان نور درباره منظور خود از اتفاقات حوزه مسائل قرآنی بیان کرد: در سلسله مباحث قرآنی رویکردی که از طرف دولت انتظار داشتیم در حوزه مسائل قرآنی بعد از قضیه بیماری کرونا اتفاق بیفتد، محقق نشد و متأسفانه با بی‌مهری مسئولان قرآنی کشور مواجه شد. خیلی بهتر از وضعیت کنونی می‌‌توانستند آسیب‌های ناشی از کرونا را مدیریت کنند و تسهیلات ارائه دهند، ولی متأسفانه آن‌طور که باید و شاید این امر اتفاق نیفتاد.

وی گفت: همچنان بسیاری از مؤسسات و حتی مدیران و مربیان قرآنی ما درگیر جبران آسیب‌های ناشی از کرونا هستند. از سوی دیگر، تورم در کشور بالاتر رفته و با معضل  اقتصادی روبه‌رو هستیم. در حاشیه شهر مشغول کار هستیم و در این مناطق رویکرد اصلی خانواده‌ها تأمین معاش است و مثل گذشته در حوزه‌های معرفتی و قرآنی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. دولت باید نگاه ویژه‌ای به مؤسسات حاشیه شهر و مناطق محروم داشته باشد.

مجیدی با اشاره به فعالیت این مؤسسه در زمینه اشتغال‌زایی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌هایی که بعد از ایام کرونا به آن روی آوردیم، کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای مجموعه مؤسسه قرآنی خودمان و مربیانمان بود. اخیراً به این سمت رفتیم که مربیانی که دوره‌های تربیت مربی را می‌گذرانند به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کنیم تا بتوانند برای خود مجوز مؤسسه دریافت کنند و ما نیز از طریق مؤسسه خودمان به آن‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند مؤسسه جدیدی را برای خودشان تأسیس کنند و این نوعی اشتغال‌‌زایی است.

مدیر عامل مؤسسه نوید رضوان نور در پایان اظهار کرد: به عنوان فردی که در حوزه قرآنی در سطح استان فعالیت می‌کنم، بعضی از طرح و برنامه‌هایمان با ادارات و نهادهای مختلف است و همیشه مطالبات خود را از مسئولان قرآنی این‌طور بیان کرده‌ام که مسئولان قرآنی کشور همت کنند و در مرحله اول به منظور رفع مشکلات قرآنیان همدل و همراه باشند، چراکه اگر مسئولان قرآنی کشور همراه و همدل نباشند؛ قرآنیان، قرآن‌آموزان مؤسسات و مربیان تاوان آن را می‌دهند. نباید باعث ناامیدی قرآنیان شویم و باید افراد فعال در حوزه قرآن را امیدوارتر کنیم.

انتهای پیام
captcha