بصیرت از مؤلفه‌های الگویی حضرت زینب‌(س) در میدان جهاد تبیین است
کد خبر: 4120140
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
امام جمعه گالیکش:

بصیرت از مؤلفه‌های الگویی حضرت زینب‌(س) در میدان جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام دلبری گفت: تبعیت از امام زمان‌، فهم موقعیت تاریخی و انتخاب درست، صبر برای خدا توام با نگاه نافذ و‌ تحلیل جامعه‌، بصیرت و علم و دانش زینبی، شجاعت و شهامت زینبی از مؤلفه‌های الگویی حضرت زینب‌(س) در میدان جهاد تبیین است.

حجت الاسلام دلبری امام جمعه گالیکشبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام دلبری، امام جمعه گالیکش در جلسه با موضوع «حضرت زینب‌(س) و شاخص دختر تبیین‌گر» در جمع معتکفین دهه هشتادی بنات الزهرا‌(س) که امروز، 17 بهمن‌ماه در مسجد جامع محله اوغان گالیکش برگزار شد، گفت: حضرت فرصت ندادند که روایت دشمن بر واقعیت غلبه کند یعنی با روشنگری خود اجازه ندادند که قیام امام حسین(ع) آنگونه که دشمن می‌خواهد در اذهان بماند، حضرت در برابر ابن‌زیاد در کوفه، مقابل یزید در شام و در مسیر اسارت به روشنگری پرداختند و در مدینه نیز در هر کجا فرصت پیدا ‌کردند اتفاق عاشورا را توضیح ‌دادند.

امام جمعه گالیکش بیان کرد: حضرت زینب(س) در برابر یزیدیان ایستادند و این باعث شد خون امام حسین(ع) پایمال نشود و اسلام زنده بماند. واقعاً این جمله درست است که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»؛ حضرت زینب(س) با روشنگری و خردمندی از جهاد تبیین استفاده کردند و این فرصت را به دشمن ندادند که از این واقعه به نفع خود استفاده کند و حقیقت را آنگونه که بود جلوه دادند.

حجت‌الاسلام دلبری اصل اعتکاف، خصوصاً اعتکاف دانش‌آموزی را بسیار خوب دانست و افزود: تبعیت از امام زمان‌ خود، فهم موقعیت تاریخی و انتخاب درست تصمیم در آن موقعیت‌، صبر برای خدا توام با نگاه نافذ و تحلیل جامعه‌، بصیرت و علم و دانش زینبی، شجاعت و شهامت زینبی از مولفه‌های الگویی حضرت زینب‌(س) در میدان جهاد تبیین است.

وی ضمن تشکر از مدیریت آموزش وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت امنای مسجد جامع اوغان و زحمات انقلابی مدیر دبیرستان محدثه و همه عوامل و خادمان و همچنین اقدامات متنوع برنامه‌ریزی شده و متفاوت این اعتکاف را تحسین کرده و لازم دانستند باید علاوه بر معنویت و عبادت برنامه‌های مناسب دیگر هم باید در اعتکاف گنجاند.

در پایان این برنامه کمک هزینه دو سفر مشهد مقدس به دو معتکف بنات‌الزهراء از سوی امام جمعه شهرستان گالیکش اهدا شد.

 

انتهای پیام
captcha