راه دفع فتنه‌ها دعوت علمای امت اسلامی به وحدت است
کد خبر: 4119195
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
در نشست علمای لبنانی تأکید شد؛

راه دفع فتنه‌ها دعوت علمای امت اسلامی به وحدت است

تجمع علمای مسلمان در لبنان با برپایی نشستی در محکومیت قرآن سوزی و حملات تروریستی اخیر در کشورهای اسلامی تأکید کردند که راه دفع فتنه‌ها، دعوت علمای امت اسلامی به وحدت است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، تجمع علمای مسلمان لبنان روز چهارشنبه نشستی را با حضور علمای این کشور در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای سوئد و هلند برگزار کرد.

شیخ علی الخطیب، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، شیخ علی یاسین، رئیس انجمن علمای صور لبنان و هیأت‌هایی به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی و احزاب لبنانی در این نشست حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که قرآن‌سوزی در سوئد و پاره کردن قرآن در هلند و دانمارک حلقه‌هایی از زنجیره هتک حرمت مقدسات اسلامی در کشورهای اروپایی و نقشه مشکوکی است که با هدف تحریک به کشمکش دینی طراحی شده است اما قطعا منجر به نابودی جوامع اروپایی خواهد شد.

شیخ ماهر حمود طی سخنانی در این نشست گفت: ما انتظار نداریم که اشکال هجمه‌ها علیه دین ما متوقف شود؛ اما هرگز این حملات بر مسیر پیشرفت اسلام تأثیرگذار نخواهد بود.

خط مشی قرآنی ایران غرب را عصبانی کرده است/علمای امت به وحدت دعوت کنند/آماده

عصبانیت غرب از خط مشی قرآنی ایران

شیخ علی یاسین نیز گفت: هنگامی که بر اساس قرآن و کتاب خدا عمل کنیم، قوی خواهیم شد. ما به ریسمان الهی چنگ می‌زنیم و بر وحدت خود تأکید می‌کنیم و همین امر کینه ضعیفان در غرب را نسبت به قرآن کریم برمی‌انگیزد.

خط مشی قرآنی ایران غرب را عصبانی کرده است/علمای امت به وحدت دعوت کنند/آماده

وی افزود: آنها از این جهت از قرآن کریم کینه دارند و عصبانی هستند که می‌بینند در کشوری که خط مشی آن قرآن است، یک نفر به نام امام خمینی (ره) قیام می‌کند؛ آن هم در دورانی که قدرت‌های استکباری اطمینان داشتند از طریق رژیم صهیونیستی می‌توانند بر منطقه مسلط شوند.

همچنین در بیانیه پایانی این نشست که با قرائت شیخ حسان عبدالله، رئیس کمیته اداری تجمع علمای مسلمین همراه بود بر چند نکته تأکید شد:

1- سوزاندن قرآن کریم و پاره کردن آن لطمه‌ای به قداست این کتاب آسمانی در نزد مسلمانان نمی‌زند؛ بلکه آنها را در تمسک به قرآن متحدتر می‌کند.

2- دولت‌های سوئد و هند کاملا در برابر این جرم مسئول هستند و در نهایت با به وجود آمدن کشمکش‌ها در داخل کشورهایشان از کار شنیع خود پشیمان می‌شوند.

3- سوئد و هلند باید از دو میلیارد مسلمان در جهان عذرخواهی و چنین رفتارهایی را جرم انگاری کرده و با مجازات عوامل مانع تکرار آن شوند.

4- وقتی یک پژوهشگر با یک تحقیق علمی درباره وقوع هولوکاست ابراز تهدید می‌کند، این کشورها در برابر آن پژوهشگر ایستاده و او را به بهانه دشمنی با یهود به زندان می‌افکنند؛ در حالی که هتک حرمت قرآن کریم را امری جایز برمی‌شمرند.

5- از دولت‌های اسلامی خواسته می‌شود تصمیم‌های مناسبی را در قبال این هتک حرمت‌ها به کار گیرند؛ زیرا قرآن اساس و منبع قانون‌گذاری در بسیاری از قانون‌های اساسی این کشورهاست و همچنین روابط خود را با سوئد قطع کنند تا وقتی که این کشور اقدامات تضمینی برای توقف چنین جرایمی اتخاذ کند.

6- مسلمانان در همه کشورها نسبت به توطئه‌های قدرت‌های استکباری و جاسوسی غرب و صهیونیسم جهانی برای ایجاد درگیری‌های دینی و طائفه‌ای هوشیار باشند.

7- اقدام کشورهای اروپایی در اعطای مجوز برای توهین به مقدسات اسلامی تحت عناوین آزادی بیان و اندیشه قطعا به بی ثباتی و ناامنی نه تنها در کشورهایشان بلکه در جهان منجر می‌شود و از همین رو جامعه بین‌الملل و سازمان ملل باید تصمیم‌های مناسبی برای توقف چنین رفتارهایی اتخاذ کند.

تجمع علمای مسلمانان لبنان همچنین ضمن تمجید از عملیات استشهادی اخیر در قدس خواستار افزایش این دست عملیات علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی شد و تأکید کرد: این عملیات تنها راه بازدارندگی در برابر اسرائیل است و به تشدید اختلاف‌های داخلی این رژیم منجر می‌شود و در نهایت نابودی رژیم صهیونیستی را که به اذن خداوند قریب الوقوع است، رقم می‌زند.

علمای مسلمان در لبنان همچنین حمله تروریستی اخیر در مسجد پیشاور پاکستان را حمله طراحی شده از سوی همان طرف‌هایی دانستند که قرآن را در اروپا آتش می‌زنند و پاره می‌کنند تا اختلاف طائفه‌ای و مذهبی به پا کنند و تأکید کردند که علمای امت اسلامی باید با دعوت به وحدت اسلامی و ترک گفتمان فرقه‌ای به مقابله با این فتنه‌ها بروند.

انتهای پیام
captcha