فنلاند قرآن‌سوزی را ممنوع کرد/ ادامه تظاهرات در اندونزی
کد خبر: 4118513
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فنلاند قرآن‌سوزی را ممنوع کرد/ ادامه تظاهرات در اندونزی

رسانه‌های محلی فنلاند روز گذشته گزارش دادند، پلیس این کشور قرآن‌سوزی در ملاء‌ عام را ممنوع اعلام کرده است در عین حال مسلمانان اندونزی در تظاهراتی مقابل سفارت سوئد هتک حرمت این کتاب آسمانی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی،  آنطور که رسانه‌ها  به نقل از خبرگزاری فنلاندی  STT اعلام کردند، هیئت پلیس ملی (The National Police Board) این کشور گفته که سوزاندن نسخه قرآن با صلح و همزیستی ادیان در تناقض بوده و در فنلاند جرمی کیفری است.

پلیس افزود: سوزاندن یا هتک حرمت کتاب مقدس هر یک یاز ادیان آسمانی با مداخله پلیس روبه‌رو خواهد شد.

وزارت خارجه سوئد هم در پاسخ به سؤال آناتولی مبنی بر اینکه آیا این کشور رویکردی مشابه اتخاذ خواهد کرد، موضع خود را در مورد سوزاندن نسخه‌ای از قرآن به بهانه آزادی بیان تکرار کرد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: دولت کسانی را که از اقداماتی مانند سوزاندن کتب مقدس آزرده خاطر می‌شوند، درک می‌کند. با این همه هر چیزی که قانونی است لزوماً چیز مناسبی نیست.

تظاهرات در اندونزی در واکنش به هتک حرمت قرآن

آسوشیتدپرس گزارش داد معترضان اندونزیایی دوشنبه در جاکارتا، پایتخت اندونزی تجمع کرده و سپس به سوی سفارت سوئد راهپیمایی کردند.

ادامه تظاهرات محکومیت قرآن سوزی در اندونزی

معترضان پرچم‌های سوئد، دانمارک، هلند و همچنین تصاویر راسموس پالودان، سیاستمدار اسلام‌ستیز دانمارکی ـ سوئدی را به قرآن کریم هتک حرمت کرده بود، به آتش کشیدند.

پیش‌تر دولت اندونزی نیز هتک حرمت قرآن را محکوم کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفت: این اقدام کفرآمیز به تحمل‌پذیری دینی لطمه زده است.

هتک حرمت قرآن کریم واکنش‌های گسترده بین‌المللی و اعتراضات شدیدی را در جهان اسلام برانگیخته است.

راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی ـ سوئدی روز شنبه یکم بهمن ماه نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور به آتش کشید.

ادوین واگنسولد، رهبر هلندی گروه راست افراطی موسوم به اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی شدن غرب نیز روز دوشنبه سوم بهمن یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس مسلمان را در هلند آتش زد.

انتهای پیام
captcha