جشن انقلاب در دانشگاه‌ها دانشجومحور برگزار شود
کد خبر: 4116796
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
فرماندار شهرستان رشت:

جشن انقلاب در دانشگاه‌ها دانشجومحور برگزار شود

حمیدرضا امام‌پناهی با تأکید بر برگزاری دانشجومحور جشن انقلاب و فضاسازی محیط آموزشی در دانشگاه‌ها، گفت: علی‌رغم میل دشمنان، این‌بار نیز شکوه جشن انقلاب را در دانشگاه‌ها خواهیم دید.

حمیدرضا امام‌پناهی فرماندار شهرستان رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت، امروز، 4 بهمن‌ماه در جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان با یادآوری نقش مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در شکوفایی همه‌جانبه کشور، اظهار کرد: تأسیس واحدهای جدید دانشگاهی و رشد چشمگیر تعداد دانشجویان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشان از اهمیت بسیار بالای دانشگاه و دانشجو در جمهوری اسلامی دارد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان این موضوع که همواره فضای حاکم بر دانشگاه‌ها فضای عقلانیت، ایمان، مطالبه‌گری و نقد منصفانه بوده است، افزود: یکپارچگی قشر دانشگاهی در مخالفت با آشوب‌های اخیر برای دشمنان درس‌آموز بود. دانشجویان هوشیار کشورمان به درستی متوجه طرح خطرناک استکبار در ضربه به نظام اسلامی و نقش تجزیه طلبان و بدخواهان ایران در اتفاقات اخیر شدند.

امام‌پناهی با اشاره به در پیش بودن ایام 44 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشارکت هر ساله دانشجویان در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این ایام، گفت: علی‌رغم میل دشمنان، این‌بار نیز شکوه جشن انقلاب را در دانشگاه‌ها خواهیم دید.

وی با تأکید بر برگزاری دانشجومحور مراسم و فضاسازی محیط آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری جلسات تبیینی، تشکیل نشست‌های فرهنگی و کرسی‌های آزاد‌اندیشی، مسابقات کتابخوانی و رقابت‌های ورزشی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بزرگداشت ایام الله دهه فجر برشمرد.

فرماندار رشت ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و مجریان برگزاری به‌دور از حواشی کنکور سراسری و اشاره به احتمال ظهور و گسترش همه‌گیری سویه‌های جدید ویروس کرونا، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌ها، آزمون‌های پایان ترم و محیط‌های خوابگاهی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تقریباً همه خانواده‌ها فرزندانی در آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ها دارند، بر اهمیت جایگاه آموزشی، پرورشی و فرهنگی این اماکن تأکید کرد و خواستار جبران آسیب‌های علمی، پرورشی و تربیتی ناشی از دو سال تعطیلی ناگزیر کلاس‌های حضوری در ایام همه گیری ویروس کرونا شد.

انتهای پیام
captcha