کتابی که از برگ‌های آن «خون می‌گذشت»
کد خبر: 4115075
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

کتابی که از برگ‌های آن «خون می‌گذشت»

کتاب «خون می‌گذشت» به نویسندگی هادی لطفی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات راه یار، کتاب «خون می‌گذشت»؛ سرگذشت داستانی محمد رسول‌زاده از مبارزان و پیشگامان مردمی انقلاب اسلامی در کاشان به نویسندگی هادی لطفی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.

«خون می‌گذشت» مستندی است داستانی بر اساس زندگی حاج محمدآقا رسول‌زاده که از افراد و مبارزان سرشناس انقلاب در کاشان. او بعد از آشنایی با شهید نواب صفوی، شاخه فداییان اسلام کاشان را راه انداخت. سال ۱۳۴۲ اتوبوسی راه انداخت و با مردم کاشان به تشییع پیکر آیت‌الله بروجردی رفتند. بعد از تشییع، در مسیر برگشت به کاشان به همه می‌گوید: «از این به بعد من مقلد آیت‌الله خمینی هستم.» و این تصمیم آغاز مبارزات پرفرازونشیب «حاج‌محمدآقا» در کاشان است. محرم همان سال، امام خمینی(ره) طلبه‌ها را برای تبلیغ به شهر‌های مختلف می‌فرستد و به طلبه‌هایی که عازم کاشان بودند می‌گوید: «اگر از علما جواب نگرفتید، بروید بازار پیش رسول‌زاده.»

حاج‌محمدآقا در هر برهه‌ای کنش داشت و نقش ایفا می‌کرد؛ نمی‌توانست ساکت بنشیند. در برهه‌های مهم مانند مبارزات علیه رژیم پهلوی به پشتیبانی امام خمینی قد برافراشت. بیشتر کاشانی‌ها که سن و سالشان قد می‌دهد با «حاج‌محمدآقا رسول‌زاده» خاطره دارند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «دستۀ عزا‌ی بنی‌الزهرا وارد بازار شد. جمعیتِ همراهش نشان از هیئتی پرآوازه داشت. میانۀ بازار حاج‌محمدآقا روی چهارپایه ایستاد. همه جمع شدند؛ کاسب و رهگذر.

«وقتی می‌خواستند نواب را تیرباران کنند، اجازه نداد چشم‌هایش را ببندند. سبوحٌ‌ قدوس‌هایش یادتان هست؟ یادتان است می‌گفت ما دیگر بیدار شده‌ایم، نکند به خواب برویم؟»

«خون می‌گذشت» که تحقیق و تدوین آن بر عهده هادی لطفی بوده است، در ۲۸۰ صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۸۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است  علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha