عشق مادری، مانع تحقق آرزوی خدمت به مناطق محروم نشد
کد خبر: 4114494
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

عشق مادری، مانع تحقق آرزوی خدمت به مناطق محروم نشد

یک متخصص رادیولوژی دهان فک و صورت که از هیئت علمی بودن خود در دانشگاه انصراف می‌دهد تا بتواند در مناطق کم‌برخورداری که مرکز رادیولوژی دهان و یا دندانپزشکی ندارد به مردم محروم خدمتگزاری کند از فعالیت‌های علمی و اجتماعی خود می‌گوید، از عشق مادری به سه فرزندش و اینکه حجاب شناسنامه واقعی یک زن در اولین نگاه است.

لیلا رمضانی متخصص رادیولوژی دهان فک و صورتبانوان این سرزمین، بانوان آب و آینه‌اند؛ بانوانی که با الگوگیری از ریحانه خدا حضرت فاطمه زهرا(س)، امروز با نجابت، موفق و در عرصه‌های علمی و مختلف با حفظ حجاب افتخار می‌آفرینند.

همین چند جمله کافی است برای ورود به سوژه‌ای ناب برای روایت شنیدنی از لیلا رمضانی، بانوی نخبه جوان و موفق که عملکرد قابل تحسینی از خود دارد. راستش ذوق‌زده هستم که در هفته بزرگداشت مقام زن و به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برای دیدن بانوی جوانی که این روزها افتخار شهرستان ملایر شده است، می‌روم. در روز سرد زمستانی به تنها مرکز تخصصی رادیولوژی فک، دهان و صورت ملایر مراجعه می‌کنم تا میهمان خانم دکتر رمضانی باشم.

همان‌طور که اوصافش را شنیده‌ام در چهره‌اش آرامش و مهر موج می‌زد. لبخند همیشگی خصوصیت شاخصش، واژه‌ها بر زبانش با زیبایی، مهربانی و خشوع معنا پیدا کرده و همه را با گذشت و مهربانی و محبت دوست دارد، حجابش مایه افتخار و حضور مقتدرانه در جامعه است و این صفات وی را یک بانوی متمایز و ویژه جلوه داده است.

لیلا رمضانی متخصص رادیولوژی، دهان فک و صورت در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به اینکه متولد 28 آذرماه سال 1362 است و 39 سال سن دارد، اظهار کرد: اصالتا اهل لرستان، اما بزرگ شده شهر تهران هستم؛ در سال ۱۳۸۱ با کسب رتبه ۵۲ در دانشگاه آزاد اسلامی تهران در رشته دندانپزشکی عمومی پذیرفته و مشغول به تحصیل شدم.

وی با بیان اینکه در سال 87 در رشته دندانپزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شده و در سال 1388 ازدواج کرده است، افزود: همسرم نیز از نخبگان کنکور با رتبه 17 در رشته دندانپزشکی است و در حال حاضر نیز در شهرستان ملایر در حال خدمت‌رسانی به مردم در این حوزه است.

رمضانی با بیان اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی یکی از بزرگترین برنامه‌ها و اهدافم خدمت به مناطق کم‌برخوردار و محروم بود، تصریح کرد: در این راستا از سال ۸۸ تا ۹۴ در شهرستان فامنین همدان مشغول به خدمات دندانپزشکی عمومی شدم و در این مدت در روستاهای مختلف بخش‌های شیرین‌سو، کبودرآهنگ و... اقدامات جهادی داشتم.

بانوی موفق ملایری گفت: من خدمت به مردم در این مناطق را بسیار دوست داشتم و در این زمینه خدمات آموزشی و پیشگیری و درمان به خانواده‌های نیازمند و محروم از امکانات را ارائه کردم.

وی با بیان اینکه در سال 90 صاحب دو فرزند دختر و پسر دو قلو شدم، گفت: مشکلات زیادی داشتم؛ محل کار و زندگی‌ام فامنین بود و از خانواده و اقوام دور بودم، اما این باعث نشد که مشکلات بر من غلبه کند. با وجود داشتن فرزند دو قلو، در سال 94 تصمیم گرفتم ادامه تحصیل بدهم و شروع به مطالعه و خواندن کتب کردم که در آزمون تخصصی در رشته رادیولوژی دهان، فک و صورت همدان پذیرفته شدم.

این متخصص رادیولوژی، دهان فک و صورت بیان کرد: با همه سختی‌، زندگی با بچه‌هایم برایم لذت‌بخش و زیبایی خاص خود را داشت. از سال ۹۴ تا سال ۹۷ توانستم دوره تخصص را بگذرانم و در این سه سال به‌عنوان دانشجوی برتر در دانشکده انتخاب و در این مدت علاوه بر چاپ مقالات مختلف داخلی شش مقاله نیز در مجلات خارجی به چاپ رساندم.

راه اندازی مرکز تخصصی رادیولوژی دهان، فک و صورت در ملایر

رمضانی با بیان اینکه در همان زمانی که دانشجوی تخصص بودم، فرزند سوم را در سال 96 باردار شدم، اما این امر مشکل و لطمه‌ای به ادامه تحصیل و علم و پیشرفت من وارد نکرد، گفت: در شهریورماه سال 97 در آزمون دانشنامه تخصصی شرکت کردم و با رتبه عالی این مرحله را گذراندم و به‌عنوان هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رادیولوژی انتخاب شدم.

وی با گریزی به صحبت‌های قبلی که یکی از اهداف خود را خدمت به نقاط کمتر برخوردار بیان کرده بود، افزود: با توجه به اینکه شهرستان ملایر مرکز تخصصی رادیولوژی دهان، فک و صورت نداشت تصمیم گرفتم که یک مرکز را در این شهرستان راه‌اندازی کنم و به همین خاطر از عضویت هیئت علمی خارج شدم و اولین مرکز را در این شهرستان ملایر راه‌اندازی کردم.

متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت در ملایر با اشاره به اینکه این مرکز حدود پنج سال است که تأسیس شده و برای هشت نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است، گفت: این مرکز به بیماران و مراجعان خدمات مختلف رادیولوژی در حوزه دهان، فک و صورت را ارائه می‌دهد.

فرزندانم هدیه خدا و باعث خیر و برکت زندگی من هستند

رمضانی با بیان اینکه وجود سه فرزند کوچک برای زندگی و پیشرفتش مانعی ایجاد نکرده است، گفت: من تمام مراحل کار و زندگی را در کنار مشکلاتش با عشق و علاقه طی کردم و در این راه ذره‌ای به خود شک و شبهه راه ندادم که موفق نمی‌شوم. وجود فرزندانم به من آرامش می‌داد و آنها را مایه برکت و پیشرفت در زندگی می‌دانم؛ فرزندانم نعمت و هدیه خدا هستند و هزاران بار خدا را به خاطر داشتن فرزندانم شاکرم.

بانوی موفق ملایر خطاب به بانوان جوان و کسانی که فرزند را مانع موفقیت و پیشرفت می‌دانند و یا اینکه مشکلات و موانع اقتصادی را سد راهی برای فرزندآوری تلقی می‌کنند، گفت: به اعتقاد من کسانی که خود را با این عقیده از این برکت و نعمت بزرگ محروم می‌کنند اشتباه است، من این لذت را در زندگی تجربه کرده‌ام.

لیلا رمضانی متخصص رادیولوژی دهان فک و صورت

وی یادآور شد: خداوند در قرآن می‌فرماید «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً» همراه هر سختی آسانی است و نباید به خاطر سختی و مشکلات خودمان را از بهترین نعمات محروم کنیم. فرزندان نعمت خدا بوده و روزی و برکت را با خود به همراه می‌آورند. با وجود مشغله‌های کاری بسیار بچه‌هایم را خیلی دوست دارم؛ وقتی بچه‌ها دورم حلقه می‌زنند و صدای هیاهو و خنده‌شان تمام فضای خانه را برایم پر می‌کند خدا را شکر می‌کنم، تمام شیطنت‌های کودکانه‌شان برایم آرامش‌بخش است.

رمضانی افزود: داشتن یک یار و همراه خوب یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک زن متأهل است، در زندگی‌ام بهترین یار و همراه همسرم دکتر فلاحی بوده و در طی 12 سال گذشته زندگی مشترکم با او، در بزرگ کردن بچه‌ها، امور خانه و همه کارهایم کمکم کرد که من از او بی‌نهایت سپاسگزارم.

حجاب شناسنامه واقعی یک زن در اولین نگاه است

این بانوی نخبه و موفق با بیان اینکه از همان دوران راهنمایی و دبیرستان موفقیت‌ها و رتبه‌های برتر را در رشته‌ها و مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه داشته است، گفت: حفظ حجاب اسلامی برای من یک اصل و اولویت از همان دوران مدرسه بود و من حجاب را به‌صورت کامل داشتم. ادامه تحصیل و محیط دانشگاهی نتوانست حجاب من را به حاشیه ببرد. برای یک زن مسلمان و بانوی ایرانی نکته مهمی که در قامت یک زن معرف شخصیت اوست، به اعتقاد من حجاب اسلامی است.

رمضانی افزود: در قامت یک زن اولین چیزی که معرفی می‌شود و شخصیت یک زن را شکل می‌دهد، نوع پوشش و حجاب است. موجودیت ما با حجاب و پوشش ماست، کسی که پوشش بهتری دارد احساس امنیت خاطر بیشتری دارد. حجاب من به من شخصیت می‌دهد و داشتن حجاب برای من بهترین است.

وی اضافه کرد: شناسنامه معرفی یک بانو حجابی است که به‌عنوان سند معرف اوست، همه راه‌ها را هموار می‌کند؛ من با داشتن پوشش و حجاب خوب توانستم موفقیت‌های زیادی داشته باشم. داشتن حجاب برای من نوعی غرور است و احساس توانایی خاصی به انسان می‌دهد و ابراز علاقه خود را داشته باشم.

متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت با تأکید بر اینکه با دید باز و عمقی‌تر باید به مقوله حجاب نگاه شود، خطاب به بانوان گفت: اگر لذت واقعی حجاب را بچشیم هرگز آن را کنار نمی‌گذاریم؛ هر چیزی به مقام و اعلای خودش لذت‌بخش است؛ وقتی طعم واقعی حجاب چشیده شود اجباری بر تو نیست بلکه برایت آنقدر لذت‌بخش می‌شود که به هیچ وجه به خودت اجازه نمی‌دهی آن را کنار بگذاری.

وی با گریزی به زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف گفت: ایشان الگویی کامل برای ما هستند و اگر با دید باز و نگاهی عمقی به زندگی آن حضرت بنگریم می‌بینیم که ایشان ایمان و عمل واقعی را برای خدا در عمق وجودی خود داشته و برای خدا پاک بودن را در عمل نشان دادند.

رمضانی اظهار کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) یک الگوی خوب و کامل است؛ ایشان فرزند رسول خدا(ص) و همسر حضرت علی(ع) بودند که از ایشان به‌عنوان ریحانةالنبی یاد می‌شود و هرگز دختر پیامبر بودن وی را مغرور نکرد و بر سر زنان مدینه و دیگر بانوان فخرفروشی نکرد بلکه در عین سادگی و مهربانی زندگی توأم با ایمان و اخلاص و همسری مهربان و مادری نمونه در طول تاریخ بوده است.

لیلا رمضانی متخصص رادیولوژی، دهان فک و صورت

وی خطاب به جوانان و بانوان ایرانی بر ازدواج آسان با الگوگیری از حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: به فرموده خدا وقتی تو حرکت کنی خدا نیز برکت می‌دهد. یک انسان موفق به‌ویژه یک بانوی موفق در هر عرصه‌ای باید از داشته‌های خود انفاق کند. اگر از آنچه که داریم انفاق کنیم، خداوند برکت را به ما عطا کرده و چند برابرش را به ما می‌بخشد و من نیز سعی کرده‌ام در راستای توصیه قرآن و روایات اهل بیت(ع) در حوزه کاری خودم انقاق و صبر و کمک به دیگران را سرلوحه زندگی داشته باشم.

متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت با بیان خاطراتی از دوران کارهای جهادی‌ تصریح کرد: زمانی که در یکی از روستاهای فامنین بودم، وقتی با گروه جهادی به مناطق دورافتاده می‌رفتیم یک روز که از ماشین پیاده شدیم، دختر بچه زیبای پنج ساله‌ای به سمت ما دوید که من وی را بغل کردم و وقتی دهانش را باز کردم تا دندان‌هایش را معاینه کنم، دیدم دندان‌هایش بی‌نقص بود.

رمضانی ادامه داد: علت را پرسیدیم و دیدم این دختر بچه زیبا در حادثه‌ای پدر و مادرش را از دست داده و نزد پدر بزرگ و مادر بزرگش زندگی می‌کند و آنها هر دو دندان مصنوعی داشتند و با یک وسیله‌ای که از چوبی نرم برای تمیز کردن دندان‌هایشان در آن سال‌ها استفاده می‌کردند این دختر بچه نیز برای خودش از همان چوب نرم وسیله‌ای شبیه مسواک درست کرده بود که هر روز مرتب و منظم با آن دندان‌هایش را تمیز می‌کرد و مانع از خرابی دندان‌هایش شده بود و این برای من بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بود که این دختر بچه با فکر، هوش و ذکاوت با کمی امکانات به فکر بهداشت دهان و دندانش بود.

گفت‌وگو از فاطمه رحمتی

انتهای پیام
captcha