راه‌اندازی قرارگاه تخصصی جهاد تبیین در استان مرکزی
کد خبر: 4113734
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵

راه‌اندازی قرارگاه تخصصی جهاد تبیین در استان مرکزی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ابتکارات استان مرکزی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مسئله جهاد تبیین است و در این راستا قرارگاهی تشکیل شده که با کمیته‌های تخصصی در راستای تحقق جهاد تبیین گام برمی‌دارد.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان، امروز، 20 دی، اظهار کرد: نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت با رویکرد جهاد تبیین توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تهران راه اندازی شده که رویکرد این نمایشگاه جهاد تبیین و از نظر محتوایی بسیار قابل توجه است.

وی افزود: استان مرکزی همچون استان‌های دیگر در این نمایشگاه حضور فعال دارد و با توجه به اینکه حضرت امام خمینی(ره) متعلق به این استان است قالب و محتوای این نمایشگاه با محوریت حضرت امام(ه) پیش‌بینی شده است. دستاوردهای پنج ساله استان‌ها و مجموعه بنیاد حفظ آثار در نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت جمع‌آوری شده و محوریت دستاوردهای استان مرکزی کنگره شهدای استان است.

کریمی با اشاره به بازدید مسئولین کشوری و استانی از غرفه استان مرکزی گفت: به برکت دستاوردهای عظیم کنگره شهداغرفه استان در نمایشگاه مورد استقبال مسئولان و جوانان قرار گرفته و از مسئولان ارشد کشوری از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور و فرماندهان نظامی و انتظامی تا مسئولان استانی از جمله استاندار مرکزی از غرفه استان بازدید کرده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت آشنایی با فعالیت‌ها و ابتکارات سایر استان‌ها در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است و انتقال تجربیات قطعا برای ترویج بهتر این فرهنگ ارزشمند مؤثر خواهد بود.

وی با تشریح فعالیت‌های ارائه شده در غرفه استان مرکزی ادامه داد: فعالیت‌های ۵ ساله در حوزه‌های رسانه‌ای و خبری، ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، فضای مجازی، آموزش، جهاد تبیین، جشنواره‌های هنری، اقدامات تبلیغاتی، حوزه پیشکسوتان جهاد و مقاومت، فعالیت‌های مکتوب و غیرمکتوب، امور هنری و سینمایی، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، اسناد و مدارک دفاع مقدس، تدوین نقش استان در جنگ تحمیلی، تاریخ شفاهی، دانشنامه استانی، موزه و یادمان‌های شهدا، حوزه روحانیت در غرفه استان مرکزی تهیه شده است.

کریمی با اشاره به اهمیت مسئله جهاد تبیین بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ابتکارات استان مرکزی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مسئله جهاد تبیین است و کنگره شهدای استان مرکزی و تمامی برنامه‌های ذیل آن با رویکرد تبیین انجام شده و در این راستا قرارگاهی تشکیل شده که با کمیته‌های تخصصی در راستای تحقق جهاد تبیین گام برمی‌دارد.

وی تأکید کرد: امروز با توجه به توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمن است و مهم‌ترین اولویت این مجموعه برای نسل جوان و نوجوان جامعه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در پایان گفت: دفاع مقدس هویت ملی و تاریخی ملت ایران است و این هویت باید برای نسل جدید به عنوان یک افتخار تبیین شود و نباید از نسل جدید غفلت کنیم و محتوایات باید متناسب با علاقه این نسل باشد.

انتهای پیام
captcha