اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو در چارچوب پروژه کلان اسلام‌هراسی است + صوت
کد خبر: 4113008
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
محسن پاک‌آیین:

اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو در چارچوب پروژه کلان اسلام‌هراسی است + صوت

دیپلمات باسابقه کشورمان اهانت نشریه شارلی ابدو به رهبر معظم انقلاب را در چارچوب پروژه کلان اسلام‌هراسی دانست و گفت: تمرکز رسانه‌های غربی در یکسال بر روی ایشان با طرح شایعه درباره سلامتی یا پررنگ کردن شعارها علیه ایشان در اغتشاشات اخیر و در نهایت توهین این نشریه، نشانه برجستگی نقش رهبری در هدایت حرکت‌های اسلامی، ضد یکجانبه‌گرایی، ضد استکباری و ضد صهیونیستی است.

محسن پاک‌آیین

محسن پاک‌آیین، دیپلمات ارشد کشورمان و سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره موضوع اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به رهبر معظم انقلاب، درباره جایگاه و حامیان اصلی این نشریه گفت: نشریه شارلی ابدو با حمایت لابی صهیونیستی و عوامل رژیم صهیونیستی در فرانسه مدیریت می‌شود. در اینکه این نشریه، بدنام و منزوی است شکی وجود ندارد اما با توجه به حمایت دولت‌های اسرائیل و فرانسه از این نشریه نمی‌توان نسبت به اهانت‌های آن بی‌تفاوت ماند.

وی با بیان اینکه اغلب مردم فرانسه این نشریه را نوعی تهدید امنیتی برای خود و فرانسه تلقی می‌کنند، گفت: از نگاه اکثریت مردم این کشور اهانت‌های این نشریه به مقدسات اسلامی و مسیحی به شکل‌گیری نوعی رادیکالیسم اسلامی و مسیحی کمک می‌کند که زمینه مشکلات امنیتی و اقتصادی را برای آنها فراهم می‌کند و لذا مردم فرانسه نیز نظر چندان مثبتی به این نشریه ندارند اما حامیان غربی این نشریه و اهداف ضد اسلامی این نشریه به نحوی است که نباید به هیچ‌وجه به سادگی از اقدامات این نشریه گذشت.

اقدامی ذیل اسلام‌هراسی

پاک‌آیین اقدام اخیر این نشریه را ذیل چارچوب پروژه کلان اسلام‌هراسی تعریف کرد و گفت: سابقه این نشریه نشان می‌دهد که به مقدسات و باورهای دینی مردم جهان به جز یهودیان حمله می‌کند و در سال‌های اخیر اهانت به اسلام در این نشریه برجسته‌تر شده و کاریکاتورهایی در توهین به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام کشیده‌اند و امروز در همان امتداد به رهبر معظم انقلاب که سکان‌دار حرکت اسلام ضد آمریکایی در جهان است، توهین می‌کنند.

این دیپلمات باسابقه کشورمان تأکید کرد: از این منظر اهانت اخیر به رهبر معظم انقلاب در تداوم اسلام‌هراسی و مقابله پنهان لیبرال دموکراسی با تمدن اسلامی است تا با ترویج سکولاریسم جلوی گسترش اسلام را بگیرند که البته موفق هم نبودند و در خود غرب هم بارها به این مسئله اعتراف کرده‌اند که سرعت رشد اسلام در غرب بیش از سایر ادیان الهی بوده و رو به افزایش است و لذا غربی‌ها با اینگونه اقدامات تلاش می‌کنند با اسلام‌هراسی از سرعت گرویدن اروپایی‌ها به اسلام جلوگیری کنند.

چرایی تمرکز غرب بر رهبر انقلاب

پاک‌آیین درباره تمرکز رسانه‌ای غرب بر روی رهبر معظم انقلاب در چند وقت اخیر از جمله با پررنگ کردن شایعه درباره وضعیت جسمی ایشان و تمرکز شعارها در اغتشاشات اخیر علیه ایشان گفت: این حملات و هجمه‌های رسانه‌های غربی و مرتجع منطقه‌ای در یکسال اخیر علیه رهبر معظم انقلاب نشانه برجستگی نقش رهبری و موفقیت ایشان در هدایت حرکت‌های اسلامی، ضد یکجانبه‌گرایی و ضد استکباری و همچنین تقویت محور مقاومت و هدایت جریان‌های مقابله با صهیونیسم است، به نحوی که امروز افزایش گرایش ملت‌های اسلامی به رهبر معظم انقلاب کاملا برجسته و روشن است.

کد

سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان یادآور شد: یکسری کشورهای اسلامی داعیه رهبری جهان اسلام دارند؛ ترکیه اکنون دست دوستی به سمت اسرائیل دراز کرده است و غربی‌ها تلاش زیادی داشتند ترکیه را به منزله رهبر جهان اسلام معرفی کنند که با حرکات اخیر اردوغان در خصوص رابطه با اسرائیل کاملا منتفی شد. عربستان به عنوان مدعی خادم‌الحرمین و رهبریت جهان اسلام، خود به یک کشور اسلامی با وقیح‌ترین وضع ممکن حمله کرده و آن را ویران ساخته و از طرفی برای آمریکا و غرب یک گاو شیرده بوده و ارتباطات پنهانی با اسرائیل دارد و لذا از ظرفیت لازم برای رهبری جهان اسلام برخوردار نیست. مصر هم به یک کشور کاملا منزوی شده و غربی‌ها کاملا در این کشور نفوذ کرده‌اند و با کاهش اثرگذاری وبه حاشیه رفتن اخوان‌المسلمین، جایگاهی برای مدعی رهبر بودن در جهان اسلام ندارد و در این وضعیت تنها کشور و شخصیتی که کفایت، صلاحیت، قابلیت و شایستگی رهبری جهان اسلام را دارد، جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است.

نقش رهبری در به چالش کشیدن تمدن غرب

وی بیان کرد: ایشان تمدن نوین اسلامی را به منزله رقیب جدی تمدن رو به زوال غرب و الگوی لیبرال دموکراسی مطرح کرده‌اند و در این مدت ارزش‌های مورد ادعای غربی‌ها را مانند دموکراسی و حقوق بشر به لحاظ نظری و عملی به چالش کشیده و زیر سؤال برده‌اند و در مقابل به خوبی ارزش‌های تمدن نوین اسلامی را معرفی و تبلیغ کرده‌اند لذا به نقطه تمرکز هجمه‌ها، حمله‌ها و اهانت‌ها در طول یکسال گذشته از سوی غربی‌ها و رسانه‌های آنها تبدیل شده‌اند و اقدام اخیر شارلی ابدو را نیز باید در این چارچوب تحلیل کرد اما این حملات به جایی نخواهد رسید و روز به روز محبوبیت ایشان در جهان اسلام بیشتر خواهد شد.

بهترین نوع مقابله

پاک‌آیین درباره بهترین نوع مقابله و مواجهه با این اهانت‌ها گفت: انواع اقدامات دیپلماتیک و فرهنگی در این رابطه لازم است. هم دستگاه دیپلماسی باید دولت فرانسه را مجاب کند جلوی این اقدامات را بگیرد و هم اقدامات فرهنگی مردمی باید به طور گسترده انجام گیرد اما مهمتر از همه خیزش جهان اسلام است. امت اسلامی همانطور که از پیامبر اسلام(ص) در مقابل اهانت‌ها دفاع می‌کند باید از شخصیتی که امروز برجسته‌ترین و مهمترین حامل رسالت پیامبر(ص) است، دفاع کرده تا جهان غرب به این جمع‌بندی برسد که اینگونه اقدامات نه تنها بی‌نتیجه است بلکه به ضد خودشان تبدیل می‌شود.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

 

انتهای پیام
captcha