لزوم مشارکت بانوان در پویش «چتر سرخ زندگی»
کد خبر: 4112789
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

لزوم مشارکت بانوان در پویش «چتر سرخ زندگی»

مردم کشورمان با اهدای خون در پویش «چتر سرخ زندگی» شرکت می‌کنند، اما هنوز سهم بانوان اندک بوده و نیاز است از اهدای خون حمایت کنند.

بانوان از اهدای خون حمایت کنندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی، مژده نخلستانی، مدیرکل دفتر روابط عمومی و جذب و نگهداری اهداکنندگان خون با اشاره به پویش زندگی‌بخش «چتر سرخ زندگی» گفت: ۲۳ دی روز ولادت دخت نبی اکرم(ص) و روز مادر است و این ماه و به ویژه این روز می‌تواند فرصتی برای بخشیدن زندگی به بیماران به ویژه کودکان بیمار باشد.

وی افزود: ما در پویش چتر سرخ زندگی این فرصت را برای بانوان غنیمت می‌شماریم و از مادران دعوت می‌کنیم تا در حمایت از کودکان بیمار در این دو هفته باقی مانده از ماه دی که در میانه آن، روز مادر قرار دارد، به نیت سلامتی همه کودکان اهداکننده خون باشند. چرا که بسیاری از دریافت‌کنندگان خون و فراورده‌های آن کودکان سرطانی، هموفیلی و تالاسمی هستند. 

نخلستانی در ادامه همچنین از همه دختران ایرانی دعوت کرد تا به نیت بزرگداشت و شکرانه سلامتی مادرانشان در اهدای خون مشارکت و خیر و برکت را به عنوان هدیه معنوی روز مادر به زندگی خود و خانواده‌شان دعوت کنند.

وی با بیان اینکه مادران در حین زایمان یکی از گروه‌های مهم دریافت‌کننده خون هستند و این اقدام در واقع حمایت از مادران نیز به شمار می‌رود، بیان کرد: داشتن ۱۸ سال تمام و بیش از ۵۰ کیلو وزن از شرایط عمومی اهدای خون است و اهداکنندگان تا پس از صرف یک وعده کوچک غذا و صرف مایعات با در دست داشتن کارت ملی خود برای اهدای خون اقدام کنند.

نخلستانی یادآور شد: بانوان مراجعه‌کننده به مراکز اهدای خون مورد مشاوره و معاینه پزشک اهدا و سنجش همو گلوبین قرار می‌گیرند و اگر در شرایط منع اهدا باشند، از اهدای خون معاف می‌شوند و در غیر این صورت به جمع اهداکنندگان خون می‌پیوندند.

یادآور می‌شود، هم اکنون شاخص اهدای بانوان در کشور نزدیک به ۵ درصد است، در حالی که در کشور‌های توسعه‌یافته این رقم به ۵۰ درصد نیز می‌رسد.

انتهای پیام
captcha