شهید سلیمانی معلمی برای عصر ماست
کد خبر: 4111661
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

شهید سلیمانی معلمی برای عصر ماست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهید سلیمانی معلمی برای این عصر و زمان است. برخی تلاش می‌کنند جامعه بشری را از ظالمین بترسانند و دائماً این منطق را تکرار می‌کنند که چون دشمن بسیار خبیث، جنایتکار، آدم‌کش و غضبناک هستند، ضمن فاصله گرفتن از آنها نباید خود را با آنها درگیر و باید سازش کرد.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در مراسم سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که شامگاه 12 دی‌ماه، در سالن اجتماعات امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار شد، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: کسانی هم که در این محفل برای زنده نگه‌داشتن یاد شهید سلیمانی حضور یافته‌اند، در فضیلت شهادت شریک هستند.

وی ادامه داد: بعد از شهادت شهید سلیمانی ظرفیت و فرصت گفت‌وگو در خصوص این شهید فراهم شده است، براساس توصیه رهبر معظم انقلاب نباید شخصیت سردار سلیمانی را آن‌قدر غیرقابل دست یافتن نشان داد که فکر کنند اسطوره است و کسی نمی‌تواند به این مقام برسد، حتماً ادامه دهندگانی در مسیر شهید سلیمانی هستند که مسیر مبارزه با دشمن را ادامه خواهند داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه شهید سلیمانی معلمی برای این عصر و زمان است، بیان کرد: برخی تلاش می‌کنند جامعه بشری را از ظالمین بترسانند و دائماً این منطق را تکرار می‌کنند که چون دشمن بسیار خبیث، جنایتکار، آدم‌کش و غضبناک هستند، ضمن فاصله گرفتن از آنها نباید خود را با آنها درگیر کرد و باید با آنها سازش کرد.کسانی که نسخه‌پیچ ذلت و به‌دنبال لالایی خواندن برای یاوران دین خدا هستند می‌خواهند که کوتاه بیاییم و دست از دشمنی برداریم و برای رفع تحریم‌ها و تهدیدها سازش کنیم.

یوسفعلی‌زاده گفت: یکی از درس‌هایی که باید از شهید سلیمانی گرفت، پشت پا زدن به این منطق و تکرارکنندگان این نسخه ذلت است، کسانی که ما را از قدرت و ابهت دشمن و تجهیزات و تکنولوژی دشمن می‌ترسانند، در خط شهید سلیمانی نیستند. به مراتب هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت است، ما برای مقاومت در برابر ظلم و ظالم هزینه نمی‌دهیم، بلکه آنچه تقدیم می‌شود سرمایه ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه سازش و کنار آمدن در برابر دشمن خسارت و ذلت و سرافکندگی و بدبختی است، تصریح کرد: اگر مسلمانان منطقه می‌خواهند گاو شیرده آمریکای جنایتکار نباشند و روی پای خودشان بایستند باید مقاومت و جهاد و ایستادگی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده دقیقه‌ای نبوده که دشمنان ما را از خشم خودشان نترسانده و تهاجم نکرده باشند و از سویی عده‌ای در داخل و هم‌نوا با خارج‌نشینان مدام یأس و ناامیدی را به جامعه پمپاژ می‌کنند. عده‌ای وقتی رزمایش برگزار می‌کنیم، مدام توصیه می‌کنند که شلیک موشک‌های دوربرد موجب عصبانی شدن دشمنان فرا منطقه‌ای و افزایش تحریم‌ها می‌شود، نباید این اقدام را انجام داد.

یوسفعلی‌زاده اضافه کرد: جریانی که در کشور مدام حرف از سازش با دشمن می‌زنند دنباله‌هایشان تا اعماق جامعه گسترش دارد، دوستداران شهید سلیمانی باید در این عرصه صف‌آرایی و روشنگری کنند و باطل بودن این تفکر را فریاد بزنند.هیچ ملتی در هیچ زمانی از طریق سازش عزیز نشده است، اگر دشمن گفت‌وگو می‌کند به‌دنبال فرصتی برای نابودی کشور مقابل است.

وی با بیان اینکه وقتی «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» شعار ما شد، دشمن آسیب دید، اظهار کرد: باید پای آرمان‌های شهید سلیمانی ایستاد و سرمان را بالا نگه داریم. ما عزتمان را از مقاومت به دست آورده‌ایم، نه از مذاکره با شیطان بزرگ، هر وقت افرادی پیدا شدند که با دشمن همکاری کردند نفوذ ایجاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: طی دو تا سه ماه اخیر دشمن چندین هزار دروغ ساخت و در جامعه پخش کرد و گفت مردم این کشور را نمی‌خواهند در صورتی که موضع مردم جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکای جنایتکار به خوبی روشن است.

یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: زوزه‌هایی که دشمن می‌کشد از سر استیصال است، انقلاب اسلامی به کوری کسانی که می‌خواستند نابودش کنند 44 ساله شده و از بزنگاه‌های بسیاری عبور کرده و در اکثر مؤلفه‌های قدرت سرآمد هستیم.هر چند در حوزه اقتصادی مشکلاتی داریم، اما بخشی از مشکلات به دلیل سوءمدیریت مدیران نالایقی است که در دوره‌های مختلف آب خوردن را از کدخدا گدایی کردند و بخشی دیگر از تلاش‌ها، تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن است.

وی گفت: پاسخ جنگ ترکیبی دشمن را با لاف زدن نمی‌توان پاسخ داد باید جهاد کرد و در وسط میدان بود. امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و ثبات است، برخی مواقع باید خود را با شاخص شهید سلیمانی اندازه بگیریم.

انتهای پیام
captcha