اعلام فراخوان همایش اربعین و تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4110780
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

اعلام فراخوان همایش اربعین و تمدن نوین اسلامی

دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با موضوع «اربعین و تمدن نوین اسلامی» فراخوان داد.

فراخوان دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با محور اربعین

به گزارش ایکنا، دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی به همت ستاد فرهنگی اربعین و مجمع دانشگاهیان عراق و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس تهران 13 و 14 اردیبهشت ماه سال 1402 برگزار می‌شود.

این همایش در سه محور اعلام فراخوان مقاله کرده است که محور اول با عنوان ظرفیت تمدنی اربعین شامل موضوعات: «آینده‌پژوهی فرهنگی و اجتماعی اربعین»، «اربعین و هویت جمعی پیروان اهل بیت(ع)»، «ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هنری، ادبی و رسانه‌ای اربعین»، «اربعین و دیپلماسی عمومی» و «اربعین و رشد و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی» است.

محور دوم با عنوان نمودهای تمدنی اربعین شامل موضوعات: «اربعین تجلی فضائل اخلاقی»، «اربعین و سبک زندگی اسلامی»، «اربعین و همگرایی امت اسلامی»، «اربعین و تولید گفتمان تمدنی بر پایه معنویت»، «اربعین و مقاومت اسلامی» و «اربعین و استکبارستیزی و عدالت خواهی» است.  

محور سوم این همایش نیز با عنوان اربعین، تمدن نوین اسلامی و آرمان شهر مهدوی شامل موضوعات: «گفتمان سازی مهدوی در اربعین»، «اربعین تجلی ارزش‌ها و آرمان‌های مهدوی»، «مهدویت و چشم‌انداز آن در اربعین با نگاه آینده پژوهی» و «چرایی و چگونگی الگوگیری از آرمان شهر مهدوی در پیشرفت فرهنگ اربعین» است.

آخرین مهلت ارسال خلاصه تفصیلی مقاله به این همایش 10 بهمن ماه سال جاری و آخرین مهلت ارسال مقالات 15 فروردین ماه سال 1402 اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به  سایت دریافت مقاله‌ها به آدرس: Arbaeenconf.com ارسال کنند.

مقاله‌ها به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی پذیرفته می‌شود.

فراخوان همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با محور اربعین اعلام شد

انتهای پیام
captcha