اجرای پویش «چتر سرخ زندگی» در کرمان
کد خبر: 4108852
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

اجرای پویش «چتر سرخ زندگی» در کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه‌اندازی پویش «چتر سرخ زندگی» با هدف رسیدن به وضعیت مطلوب ذخایر خونی و تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی از اول دی‌ماه تا پایان زمستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

پویش چتر سرخ زندگی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی انتقال خون، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه‌اندازی پویش «چتر سرخ زندگی» از اول دی‌ماه تا پایان زمستان در کرمان خبر داد و گفت: با توجه به فصل سرما و نوسانات ذخایر خون ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا و سرماخوردگی که منع اهدای خون را دارند، با کاهش ذخایر خون مواجه شدیم. لذا پویشی با عنوان «چتر سرخ زندگی» برای تمامی اقشار، اصناف، ادارات، دانشجویان، بانوان و جوانان جامعه همزمان با سراسر کشور در کرمان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این پویش با هدف رسیدن به وضعیت مطلوب ذخایر خونی و تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی اجرا می‌شود، افزود: خون و فرآورده‌های خونی تولید شده برای مصدومین حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، تالاسمی و ... استفاده می‌شود.

شکوهی بیان کرد: حداقل سن برای اهدای خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال و برای اهداکنندگان مستمر ۷۰ سال است. آقایان سالی چهار بار و بانوان سالی سه بار می‌تواند اهدای خون را انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: وقتی یک فرد سالم داوطلبانه مقداری از خون خود را اهدا می‌کند، این خون پس از انجام آزمایش‌های غربالگری و تأیید سلامتی به منظور تهیه فرآورده‌های خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا در اختیار بانک خون مراکز درمانی قرار گرفته تا به بیماران تزریق شود.

وی افزود: اهدای خون فواید زیادی دارد، از جمله می‌توان به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش ذخایر مضر آهن و جریان خون بهتر اشاره کرد و مهم‌ترین فایده آن جان دوباره بخشیدن به بیماران نیازمند به این ماده حیاتی هست.

شکوهی گفت: انتقال خون استان کرمان به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز دارد لذا از مردم استان درخواست داریم به پویش «چتر سرخ زندگی» پیوسته و  در این فصل سرد بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

انتهای پیام
captcha