راه‌یابی 9 اثر از استان مرکزی به جشنواره کشوری «افتخار من»
کد خبر: 4108271
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

راه‌یابی 9 اثر از استان مرکزی به جشنواره کشوری «افتخار من»

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌هایی همچون «افتخار من» به انتقال خاطرات و تجربیات ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان کمک می‌کند، از راه‌یابی 9 اثر از استان به جشنواره کشوری خبر داد.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز، 28 آذر، در آیین اختتامیه دومین مرحله کشوری جشنواره ملی «افتخار من» با اشاره به اینکه تفکر دفاع مقدس و اشاعه این فرهنگ زمینه ‌ساز پیشرفت و رشد کشور در همه ابعاد است، ادامه داد: نهادینه کردن این فرهنگ مقدس در گام دوم انقلاب یکی از رسالت‌های مهم کشورست.

وی تمسک و تأسی از فرهنگ دفاع مقدس مقدس که الهام گرفته از فرهنگ بسیجی، ایثارگری و شهادت‌طلبی است را زمینه‌ساز پیشرفت دانست و اظهار کرد: توجه به این فرهنگ باید جدی گرفته شود؛ چراکه بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به فرهنگ‌های ارزشی ممکن است به عقب‌افتادگی منتج شود.

کریمی بیان کرد: به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس در بخش‌های مختلف کشور منتهی به تحول‌آفرینی می‌شود؛ چراکه توجه به این امر می‌تواند هویت ملی و انقلابی را تقویت کن. جوانان انقلابی با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» حماسه‌هایی بزرگ آفریدند و امروز باور این جمله کلیدی باید در جامعه تقویت شود.

وی به ایجاد دستاوردهای بزرگ در استان به برکت برگزاری کنگره شهدا اشاره و تصریح کرد: برگزاری این کنگره باعث شد تا شاهد هم‌افزایی و مشارکت پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی، نخبگان و جوانان برای بهره‌برداری و انتقال گنجینه دفاع مقدس به جوانان باشیم.

کریمی ایجاد موزه دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره شهدای استان دانست و اضافه کرد: این مرکز فرهنگی امروز به مکان پیشکسوتان و جوانان تبدیل شده است و روزانه بسیاری از مردم از این مرکز بازدید می‌کنند. همچنین یکی از اقدامات خوب در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جشنواره «افتخار من» است که امسال با استقبال پرشور پیشکسوتان و فرزندان آنان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی همچون «افتخار من» به انتقال خاطرات و تجربیات ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان کمک می‌کند، ادامه داد: با توجه به اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزاری طرح‌های یاد شده می‌تواند مؤثر واقع شود.

کریمی در پایان گفت: مرحله استانی دومین جشنواره «افتخار من» در سال گذشته با ارسال بیش از یکصد اثر فاخر برگزار شد که ۹ اثر برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha