تمدن غرب، بزرگ‌ترین ستم را به زن و نهاد خانواده روا داشت
کد خبر: 4108267
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

تمدن غرب، بزرگ‌ترین ستم را به زن و نهاد خانواده روا داشت

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه تمدن غرب، بزرگ‌ترین ستم را به زن و نهاد خانواده روا داشته است، گفت: تمدن غرب مُبَلِغ ارزش‌های کذب و دروغ است و با تمام وقاحت به صورت غیرقانونی از همه جهان می‌طلبد تا مطیع آن باشند.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز، ۲۸ آذرماه، در آیین نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر جامعةالمصطفی که در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به چندین دهه دشمنی نظام غرب با جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز چند قلدر در عالم مدعی نظم جهانی هستند و برای تضمین حکمفرمایی ظالمانه خود، هر گفتمانی که این بی‌عدالتی را به چالش بکشد تحمل نمی‌کنند.

وی افزود: در 40 سال گذشته این‌ها در دشمنی با انقلاب اسلامی ذره‌ای کم نگذاشته و در هر عصری با توجه به امکانات و شرایط همان عصر، نهایت دشمنی را روا داشته‌اند و امروز با استفاده از سلاح رسانه، یک جنگ همه جانبه شناختی و ادراکی در عالم را علیه گفتمان انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی تصریح کرد: ما با وجود همه کمبود‌ها در ابزار و روش، پیام انسانی ارزشمندی را برای عرضه به جهانیان داریم و وعده الهی و سنت تکوینی جهان نیز این است که هرکس در مسیر حق قدم بردارد، یاری و نصرت خداوند همراه او خواهد بود. ما باید به سمت تجهیز و آماده‌سازی پیش رویم، اما اگر تنها به انتظار بنشینیم تا امکانات و ابزار‌های ما معادل دشمن شود، ممکن است این برابری به زودی محقق نشود، بنابراین باید به دنبال راه‌های میانبر و مطمئن باشیم.

حجت‌الاسلام عباسی تأکید کرد: تمدن غرب مبلغ ارزش‌های کاذب است و با تمام وقاحت به صورت غیرقانونی از همه جهان می‌طلبد تا مطیع آن باشند. در مقابل، تمدن اسلامی ارزش‌های حقیقی بشریت را دنبال می‌کند. البته ما در حوزه تبیین دچار عقب‌افتادگی هستیم و در شرایطی که باید در موضع طلبکار باشیم، فضاسازی رسانه‌های غربی، اسلام را در موضع متهم قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: تمدن غربی که بزرگ‌ترین ستم را به زنان روا داشت و نهاد خانواده را نابود کرد، چگونه سایر ملل را در این موضوع بازخواست می‌کند؟ این مسئله نشان می‌دهد پژوهش‌های ما در عرصه‌های فراونی همچون حقوق بشر، حقوق زن، عدالت بین‌المللی، خانواده باید بسیار فعال‌تر عمل کند.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه که در جمع معاونان، مدیران و رؤسای مجتمع‌های آموزشی المصطفی سخن می‌گفت، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری ویژه برنامه‌های هفته پژوهش در جامعةالمصطفی اظهار کرد: هفته پژوهش فرصتی است تا در کنار هم قرار گیریم و نگاهی به فعالیت‌های یک ساله سازمان علمی و پژوهشی جامعةالمصطفی بیندازیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز جامعةالمصطفی به عنوان یک نهاد علمی مؤثر و الهام‌بخش در سطح بین‌المللی شناخته شده است، تصریح کرد: جامعةالمصطفی که از سویی ریشه در تاریخ حوزه‌های علمیه دارد و از سویی، نهاد علمی نوپا به شمار می‌آید، طبیعتاً برای رسیدن به جایگاه اصلی خود همچنان نیاز به برداشتن گام‌های بلندی از جمله در حوزه پژوهش دارد. باید توجه داشت راه طی نشده طولانی در پیش است و نباید تصور کنیم در نقطه مطلوب قرار داریم. با وجود تمام دستاوردها، به هیچ وجه نباید به آنچه تاکنون انجام شده است، بسنده کنیم.

حجت‌الاسلام عباسی، دستیابی به مرجعیت علمی را از اهداف و آرمان‌های اصلی جامعةالمصطفی دانست و افزود: علم موجب اقتدار است و فقدان آن موجب تسلط دیگران بر ما می‌شود، اگر آثار ما سهل‌انگارانه و بدون استنادات دقیق علمی باشد، هرگز به عنوان یک اثر مرجع شناخته نخواهد شد. مسیر طی شده تا امروز نشان می‌دهد ما به سمت درستی حرکت می‌کنیم. آمار‌هایی که مراکز علم‌سنجی در دنیا منتشر می‌شود، اثبات‌کننده این حقیقت است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه و تفکری است که جمهوری اسلامی مولد آن بوده و به هیچ وجه محصول نگاه جغرافیایی و نژادی نیست. آرمان بلند انقلاب اسلامی که به صراحت در کلام پیشوایان انقلاب بیان شده و می‌شود، شکل‌گیری تمدن جدید اسلامی است. تمدن اسلامی، یک تمدن انسانی است و در برابر سایر ادیان و ارزش‌های انسانی قرار ندارد. کدام انسان با عقلانیت، استقلال، عدالت و معنویت مخالفت دارد؟ امروز تمدن مادی ادعای ارزش‌های بشری را دارد؛ اما به راستی آیا این ارزش‌ها با تفسیری که از سوی آنان ارائه می‌شود و نابودی نظام خانواده محصول آن است، ارزش‌های مشترک بشری است؟

حجت‌الاسلام عباسی ضمن تقدیر از پژوهشگران و مدیران انجمن‌های علمی که در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه پژوهش پرداختند، اذعان کرد: مواردی که در این جلسه توسط مسئولان انجمن‌های علمی و پژوهشگران ذکر شد، باید در نقشه نظام پژوهشی جامعةالمصطفی که هم اکنون در دست تدوین قرار دارد، در نظر گرفته شود و مبنای حرکت پژوهشی آینده جامعةالمصطفی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha