قهرمانان واقعی در حوزه‌های مختلف باید معرفی شوند
کد خبر: 4106805
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
استاندار کرمان:

قهرمانان واقعی در حوزه‌های مختلف باید معرفی شوند

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه در ترویج فرهنگ و سیره شهدا نباید کوتاهی کنیم، گفت: قهرمانان بزرگ و واقعی این مرز و بوم در حوزه‌های مختلف باید معرفی و به مردم شناسانده شوند.

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با یادآوری قانون بودجه مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: آنچه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و تداوم داد، خون شهدا است. قهرمانان بزرگ و واقعی این مرز و بوم در حوزه‌های مختلف باید معرفی و به مردم شناسانده شوند.

وی با تأکید بر اینکه در ترویج فرهنگ و سیره شهدا و معرفی این مردان بزرگ نباید کوتاهی کنیم، گفت: مزار شهید سلیمانی، نماد مقاومت و ایثارگری است و زائران متعددی از سراسر ایران و کشورهای دیگر دارد، بنابراین پیشنهاد می‌شود هدیه‌ای ویژه به صورت نمادین برای مهمانان خارجی مزار شهید سلیمانی تهیه و طراحی شود.

استاندار کرمان دیدار و سرکشی از خانواده شهدا را مهم دانست و گفت: حضور دانش‌آموزان بر مزار شهید سلیمانی و روایتگری جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته شود.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: قانون بودجه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند و سهم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی نیز در این مبلغ مشخص شده است.

وی ادامه داد: همچنین طبق دستورالعمل اجرایی، جمع‌آوری و مستندسازی خاطرات ایثارگران، تجلیل از ایثارگران دستگاه در مناسبت‌های خاص، برگزاری یادواره شهدای دستگاه‌ها و حمایت از کاروان‌ها، گروه‌های راهیان نور و دیگر امور نیز دیده شده است.

رودری تأکید کرد: موارد هزینه کرد تبصره ۹ قانون بودجه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌ها انجام می‌شود و بنیاد شهید تنها یک کار نظارتی در جایگاه عالی انجام می‌دهد که مصادیق را تعیین می‌کند.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: کتاب ۲۰۰ خاطره از سردار شهید سلیمانی به زبان عربی، انگلیسی و روسی آماده ترجمه است و به زبان ایتالیای نیز ترجمه شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب ۷۲ خاطره از زبان شهید سلیمانی جمع‌آوری شده است، گفت: تمرکز برگزاری مراسم‌ سومین سالگرد شهید سلیمانی در گلزار شهدا خواهد بود و این برنامه‌ها عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به اینکه مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از ۸ تا ۱۸ دی‌ماه برگزار می‌شود، گفت: طی سال‌های اخیر تاکنون از ۷۰ ملیت به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند.

انتهای پیام
captcha