پنجمین همایش استانی ائمه جمعه گیلان برگزار شد
کد خبر: 4106136
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

پنجمین همایش استانی ائمه جمعه گیلان برگزار شد

پنجمین همایش استانی ائمه جمعه گیلان در سال‌جاری با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان امروز،20 آذرماه در سالن جلسات نیروی انتظامی رشت برگزار شد.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 20 آذرماه در پنجمین همایش استانی ائمه جمعه گیلان سال‌جاری که در سالن جلسات نیروی انتظامی رشت برگزار شد، با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی برای ترویج احکام الهی تلاش کنیم، اظهار کرد: مدیریت دینی، اخلاقی و معنوی جامعه همواره در طول تاریخ با همه رنج‌ها در دست عالمان دینی بوده و باید این جایگاه حفظ شود.

وی عالمان را وارثان انسان‌های متکامل و به مقصد رسیده دانست و افزود: آیندگان نیز از ما یا اسطوره ساخته یا چیزی نمی‌گویند، در حالی‌که هر کسی رسالت خود را به‌نحو احسن انجام دهد، خداوند مسیر درست را پیش رویش می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عالمان دینی هرگز از رسالت و مسیر خود غفلت نکرده و ارتباط‌شان با خدای متعال مستمر است، گفت: باید همه مسئولان نیز در پیشبرد اهداف حوزه کاری خود قاطع باشند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان باید در برابر عملکردمان پاسخگو باشیم چراکه مردم پیگیر اتفاقات و مسائل روز هستند، افزود: هیچ‌وقت در زندگی از خودمان غافل نشویم و در مقابل مشکلات، خود را فراموش نکنیم چراکه در این‌صورت بازنده هستیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به خطبه 152 نهج‌البلاغه تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرموده کسی که دارای قلب آگاه، خردمند و درون پاک باشد، فرجام و نتیجه کار خود را می‌بیند و خداوند نیز فراز و نشیب‌های زندگی را به او نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه عالمان دینی نگاه واقع‌بینانه به مسائل اجتماعی داشته باشند، گفت: دشمن از کوچک‌ترین خطای ما سواستفاده کرده و بر طبل می‌کوبد، بنابراین باید مدیریت‌مان در حکومت دینی مبتنی بر امامت باشد به‌طوری‌ که دائما چشم و گوش‌مان به لسان مبارک مقام معظم رهبری باشد در این‌صورت ضرر نمی‌کنیم.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه در مواجه با پدیده‌های اجتماعی و بحران‌ها، به‌ فکر ارائه راهکار و رفع مشکلات باشیم، تصریح کرد: ائمه جمعه همواره جایگاه نماز جمعه را حفظ کرده و سطح آن را پایین نیاورند. هر مشکلی، ده‌ها راه‌حل دارد که با دانش مدیریت می‌توان بر مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام
captcha