انقلاب اسلامی بر بستر روشنگری و تبیین حقیقت اتفاق افتاده است
کد خبر: 4105601
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

انقلاب اسلامی بر بستر روشنگری و تبیین حقیقت اتفاق افتاده است

امام‌جمعه تکاب گفت: انقلاب اسلامی بر بستر روشنگری و تبیین حقیقت اتفاق افتاد و علمای بزرگی همچون امام امت، رهبر انقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و ... با تبیین حقایق و روشنگری در بین مردم رژیم پهلوی را ساقط و انقلاب را به پیروزی رساندند و بقای انقلاب نیز وابسته به تبیین است.

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام‌جمعه تکاب 17 آذر ماه در کارگاه آموزشی جهاد تبیین ویژه طلاب تکاب با اشاره آیه ۱۸۷ سوره آل عمران به اهمیت جهاد تبیین اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم از صاحبان خرد و اندیشه عهد گرفته است که حقایق را بدون کم و کاستی بیان و از کتمان حقیقت خودداری کنند.

وی افزود: انسان دارای ابعاد فکر و فهم، عاطفه و ایمان و عمل و رفتار است و برای موفقیت در عرصه عمل باید مبانی فکری و ایمانی را تقویت کنیم و به نتیجه مطلوب برسانیم و یکی از مهم ترین رسالت انبیای الهی تقویت بنیه‌های فکری در انسان و ایجاد تفکر در آن‌ها بود و قرآن نیز به این امر صحه گذاشته است.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: تبیین حقایق یکی از شئون انبیای الهی بود، برای این که در جامعه حقائق جریان یابد و دشمنان و معاندین دست به تحریف واقعیت و حقیقت نزنند، باید جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه اجرا شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر بستر روشنگری و تبیین حقیقت اتفاق افتاد و علمای بزرگی همچون امام امت، رهبر انقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و ... با تبیین حقایق و روشنگری در بین مردم رژیم پهلوی را ساقط و انقلاب را به پیروزی رساندند و بقای انقلاب نیز وابسته به تبیین است.

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: طلاب و علمای دین در جهاد تبیین نقش بسزایی دارند و اساس اسلام بر تبیین است و بهترین روش نیز برای بیان حقیقت و مقابله با توطئه‌های دشمنان، روشنگری است که رهبر انقلاب نیز سال‌ها است بر این مسئله تاکید دارند و البته کسی که می‌خواهد وارد جهاد تبیین شود باید مسلح به سلاح علم و آگاهی باشد تا در دیگران موثر واقع شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: مهم ترین سلاح دشمن در جنگ ترکیبی علیه انقلاب ساخت دروغ و نشر آن و ایجاد شبهه در اذهان عمومی است و باید این توطئه‌ها توسط طلاب خنثی شود.

انتهای پیام
captcha