آمادگی جهاددانشگاهی در راستای توسعه کمی و کیفی موضوع جهاد تبیین در جامعه
کد خبر: 4105484
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

آمادگی جهاددانشگاهی در راستای توسعه کمی و کیفی موضوع جهاد تبیین در جامعه

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه حوزه فرهنگ یکی از مسائل مهم مدنظر در کشور و در جهاددانشگاهی است، گفت: در راستای کمک به موضوعات جهاد تبیین آمادگی داریم تا از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خود در راستای توسعه کمی و کیفی این موضوع در سطح استان فعالیت‌های شایانی انجام دهیم.

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور با استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاد‌دانشگاهی امروز، ۱۷ آذرماه در دیدار با استاندار کرمان بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی مولود انقلاب است که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تخصص‌های مختلف علوم انسانی و رشته‌های پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی و هنر کار کرده و پتانسیل خوبی برای خدمت به کشور دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی در کشور سرآمد است که پژوهشکده رویان نمونه بارز آن است و عملکرد آن بارها مورد تائید و تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، افزود: با توجه به توانایی‌های جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی، مطالعات اجتماعی و مرکز افکار سنجی(ایسپا) در سطح کشور، می‌توانیم به آسیب‌شناسی و تحلیل مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی برای کمک به مسئولان بپردازیم.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت خوب پژوهشگاه گیاهان داروئی جهاددانشگاهی در استان کرمان برای فرآوری و تهیه داروهای مختلف و اعلام همکاری با استان در این زمینه، افزود: با توجه محرومیت در جنوب و شرق استان کرمان، جهاد می‌تواند از طریق ارتباط با بسیج اساتید و دانشجویان در حوزه محرومیت‌زدایی ورود کرده و گروه‌های جهادی را به منطقه اعزام کنیم.

مسلمی‌نائینی با اعلام آمادگی جهاددانشگاهی در ایجاد و راه‌اندازی مراکز مشاوره به ویژه در راستای افزایش بهره‌وری در صنایع معدنی، ارتقای صنایع استان کرمان، تربیت و آموزش مهارتی مورد نیاز این صنایع، افزود: با توجه به اقدامات خوب جهاددانشگاهی در حوزه درمان سرطان در پژوهشکده سرطان جهاد، می‌توان از ظرفیت متخصصان این نهاد برای کمک به صورت شبکه‌ای در استان کرمان استفاده کرد.

وی افزود: جهاد‌دانشگاهی کرمان می‌تواند یکی از نقاط شبکه سراسری قلمداد شود و با حمایت استان به عنوان مرکز غربالگری فعالیت کند. ضمن اینکه کلینیک جهاد در حوزه دندانپزشکی کار می‌کند و به دنبال توسعه فعالیت آن هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه حوزه فرهنگ یکی از مسائل مهم مدنظر در کشور و در جهاددانشگاهی است، گفت: سابقه این نهاد با عملکردهای فرهنگی در اقدامات و برنامه‌های مختلف به خوبی ملموس است؛ در راستای کمک به موضوعات جهاد تبیین آمادگی داریم تا از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خود در راستای توسعه کمی و کیفی این موضوع در سطح استان فعالیت‌های شایانی انجام دهیم و نمونه آن برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه ای دانشجویی در سطح بین‌المللی است.

استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی ضروری است

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه پتانسیل‌های بسیار خوبی در جهاددانشگاهی هم در خود نهاد و هم در ارتباط با مجموعه‌های اجرایی کشور وجود دارد، تأکید کرد: ظرفیت‌های جهاددانشگاهی باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. یکی از حوزه‌ها، فرهنگی است و در ابعاد مختلف از جمله مکتب حاج قاسم، جهاد تبیین، هنر اسلامی و ... می‌توانیم در استان از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

وی افزود: دنیا، دنیای فناوری است و شاید فروش فناوری ارزش افزوده بیشتری از کارخانجات و صنعت داشته باشد و جهاد‌دانشگاهی پتانسیل‌های بسیاری در این حوزه دارد که طی تفاهمنامه‌ای می‌توان بین جریان دانشگاهی، استانداری و جهاد چند پروژه فناورانه در حوزه‌های مختلف تعریف کرد.

زاهدی ضمن پیشنهاد ساخت مهمانسرای جهاددانشگاهی استان کرمان با همکاری استانداری و با بیان اینکه در تولید فناوری و مهندسی معکوس اقلام وارداتی مورد نیاز صنایع استان می‌توانیم کار کنیم، گفت: در برنامه هفتم قرار است مأموریت نظارت بر واردات به جهاد دانشگاهی داده شود.

مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در جهاد دانشگاهی استان با محوریت حوزه صنعت و معدن، پزشکی و فرهنگی کارهای متعددی انجام داده‌ایم. به ویژه در راستای ترویج مکتب حاج قاسم، برنامه‌های مختلفی در شورای فرهنگ عمومی استان و دانشگاه پیشنهاد داده‌ایم.

وی با اشاره دریافت مجوز مرکز مهارت‌های پزشکی جنوبشرق کشور در کرمان، گفت: ایجاد کارخانه فرآوری مواد کم عیار معدنی در کرمان را در دست اقدام داریم که کاری دانش‌بنیان است و با ظرفیت ۱۰ تن بر ساعت فعالیت خواهد داشت. تلاش بر این است در دهه فجر افتتاحیه خط را داشته باشیم و طراحی خطوط فرآوری را برای کمک به معادن غیرفعال استان داریم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان تصریح کرد: جهاددانشگاهی متولی ۱۵ مرکز آراندی در حوزه معدن و کشاورزی در استان است و شناسائی خلاءهای آموزش مهارتی در صنوف را داریم.

انتهای پیام
captcha