زن باید نقش کنشگری فرهنگی و اجتماعی در هر زمینه‌ای داشته باشد
کد خبر: 4105212
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

زن باید نقش کنشگری فرهنگی و اجتماعی در هر زمینه‌ای داشته باشد

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس با اشاره به نقش زن در جامعه گفت: زن در کنار نقش همسری و همچنین نقش استادی باید نقش کنشگری فرهنگی و اجتماعی در هر زمینه داشته باشد که این نقش باعث ایجاد دغدغه‌مندی اجتماعی می‌شود.

نشست شورای هم‌اندیشی بانوان هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، سومین جلسه از سلسله جلسات شورای هم‌اندیشی بانوان هیئت علمی این دانشگاه امروز، 16 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ محمود پورکیانی، مسئول دفتر واحد امور اساتید؛ سهرابی، عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه؛ رخشانی، عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت؛ بشیری، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت؛ زارع، عضو هیئت علمی دندانپزشکی؛ حاج فقها، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و نجیب، عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی، رباب هنروران مسئول واحد خواهران نهاد رهبری در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: زن نقطه اصلی و کانونی اجتماع است و در خانواده هم نقش محوری را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به نقش‌های مختلفی که زن بر عهده دارد، بیان کرد: تاکید اصلی بر نقش زن به عنوان مادر است که شورای هم‌اندیشی بانوان هیئت علمی دانشگاه لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کند تا نقش مادری برای اساتید خانم پرنگ‌تر شود.

مقامی افزود: زن در کنار نقش همسری و همچنین نقش استادی باید نقش کنشگری فرهنگی و اجتماعی در هر زمینه داشته باشد که این نقش باعث ایجاد دغدغه‌مندی اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اثرگذاری کارهای هنری در بین اساتید بیان کرد: یکی از بسترهایی که می‌توان برای اساتید ایجاد کرد فعالیت‌های هنری با عنوان باشگاه هنری است که می‌توان از اساتیدی که توانایی و مهارت در زمینه‌های مختلف هنری را دارند بهره برد.

مسئول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت معنویت در جامعه، به ضرورت برنامه‌ریزی برای بالابردن سطح معنویت اساتید خانم دانشگاه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha