حکایت ماندن و ساختن جای مهاجرت
کد خبر: 4105014
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
روی میز مطالعه/ «نان حلال»

حکایت ماندن و ساختن جای مهاجرت

«نان حلال» عنوان کتابی به قلم حمیدرضا جوانبخت است که در آن خاطرات و سرگذشت 22 کارآفرین جوان باهمت ایرانی را روایت می‌کند که بسیاری از آنان در خارج از کشور فرصت‌های کاری و تحصیلاتی زیادی داشته‌اند اما ماندن و ساختن در وطن را برگزیده‌اند.

معرفی کتاب نان حلال

به گزارش خبرنگار ایکنا، روایت جوانان مستعدی که برای شکوفایی استعدادشان مسیر مهاجرت و ترک وطن را برگزیده‌اند؛ بارها ذیل عنوان «فرار مغزها» تعریف و تفسیر شده است، قصه دردناک و غریبی که هیچ‌وقت آنچنان که باید و شاید برای تصمیم‌گیران دغدغه نشد و حکایت آن همچنان باقی است.

غریب‌تر از آن جوانانی هستند که با وجود همه دشورای‌ها و محدودیت‌های کشور، ماندن و ساختن را انتخاب کرده و از میانه همین محدودیت‌ها فرصت آفریده‌اند.

حمیدرضا جوانبخت در کتاب «نان حلال» به سراغ این جوانان رفته و خاطرات و سرگذشت 22 کارآفرین جوان باهمتی را روایت می‌کند که در اوج جوانی بر یاس و ناامیدی غلبه کرده‌اند و درحالی‌که بسیاری از آنان در خارج از کشور فرصت‌های کاری و تحصیلاتی زیادی داشته‌اند به جنگ دست‌اندازها و تنگ‌نظری‌های بسیاری از مسئولان رفته‌اند.

«نان حلال» حکایتی جذاب و خواندنی از عشق به میهن و روایتی از سرگذشت 22 پسر و دختر ایرانی است که برای اعتلای وطن می‌جنگند. از نبرد با بیماری و بیکاری در دشتستان جنوب و مسیر فیروزه‌ای در شیراز تا مرمت‌گری تاریخ از مازندران و کارآفرینان موفق در غرب کشور و ده‌ها کسب‌وکار دیگر از گوشه‌وکنار ایران که ویژگی مشترک‌شان امید، خلاقیت و تلاش جوانانی است که این کار و کسب را برپا کرده‌اند

در زمانه‌ای که عده‌ای در خارج از کشور و عده‌ای در داخل، عزم بزرگی کرده‌اند تا تخم ناامیدی را در قلب مردم بکارند، نویسنده سعی کرده با نوشتن روایت‌هایی واقعی از کارهای بزرگ جوانان در کشور بذر امید در دل جوانان بکارد.

مخاطب «نان حلال» شاید در وهله اول نسل جوان کشور در جای‌جای کشور باشد اما شاید مسئوالان و تصمیم‌گیران خرد و کلان کشور مخاطب مهم‌تری برای «نان حلال» باشند. زیرا جوانان کارآفرین روایت‌شده در «نان حلال» به‌نحوی امتحان خود را پس داده و نشان می‌دهند جوانان کشور برای پذیرش مسئولیت و انجام کارهای بزرگ قابل اعتماد و اطمینانند.

درواقع «نان حلال» به نمایش جلوه‌ای از ایران امیدوار و سر پا می‌پردازد و نویسنده به دنبال ادای دین به تمام کسانی است که در هر لباس و جایگاهی به دنبال برافراشتن پرچم ایران در تمام قله‌های افتخار هستند.در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«من انتظار نداشتم که میز مدیریتی را برای من خالی کنند و بروم پشت آن بنشینم و کار کنم. من خودم تلاش کردم، تجربه کسب کردم، این طرف و آن طرف رفتم، چیزهایی که به‌شان علاقه داشتم را دنبال کردم و واقعا با علاقه به کار چسبیدم. من پیشنهادم به این جوان‌ها این است فکر این نباشند که فردا می‌روند دانشگاه و مدرک می‌گیرند دیگر تمام است و با همین می‌توانند کاری انجام دهند، بلکه لازم است به غیراز تحصیل در دانشگاه، آموزش‌های دیگری هم ببینند و مهارت‌هایشان را افزایش دهند و با تلاش فراوان به کسب تجربه بپردازند.»

کتاب «نان حلال» به قلم حمیدرضا جوانبخت در 216 صفحه نوشته شده و به تازگی با بهای 64 هزار تومان توسط نشر جام جم منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha