نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری از جرم
کد خبر: 4104518
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
فرمانده انتظامی ایلام بیان کرد:

نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری از جرم

فرمانده انتظامی ایلام نقش مهم مددکاران و مشاوران اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را حائز اهمیت دانست و گفت: مشاوران کلانتری‌ها و مراکز مشاوره در استان نقش مهمی در پیشگیری از جرم و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند.

دلاور القاصی مهربه گزارش ایکنا از ایلام، سردار دلاور القاصی مهر، فرمانده انتظامی ایلام امروز، ۱۳ آذرماه در کارگاه آموزشی مشاوران کلانتری‌ها که با حضور رؤسای کلانتری‌ها و با موضوع رویکرد سیستمی مداخلات خانوادگی در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: مشاوران در فعالیت‌های روزانه خود با موارد فعال و زنده روبه‌رو هستند و بایستی با استفاده از تجارب ارزنده خود گره‌ای از مشکلات خانوادگی مراجعان خود باز کنند.

وی افزود: امروز مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و با تلاش بی شائبه آنان تعداد زیادی از پرونده‌های قضائی در حالی به سرانجام می‌رسد که از وقوع آسیب‌های مرتبط با یک معضل اجتماعی نیز پیشگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی ایلام تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ کلانتری در سطح استان دارای مشاوره و مددکاری اجتماعی هستند و بایستی کاری کنیم تمامی کلانتری‌های استان دارای واحد مشاوره و مددکاری شوند چرا که رضایتمندی مردم از پلیس را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و رضایت مردم بالاترین سرمایه برای ماست.

وی یادآور شد: بخش‌های مشاوره و مددکاری اجتماعی می‌توانند در مصالحه و مختومه کردن پرونده‌ها و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در جامعه مؤثر واقع شوند.

وی بیان کرد: یک مشاور و مددکار خوب و کار بلد نیز باید مدیریت صحیح حوزه کاری خود را به درستی و به موقع در دستور کار خود قرار داده و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد و همواره سعی کند تا پیشگیری از جرائم را با حداقل هزینه‌ها انجام دهد.

سردار القاصی مهر در پایان خاطرنشان کرد: مشاوران باید همانند یک معلم خوب اثرگذاری مثبتی در جامعه داشته باشند، زیرا نقش مشاوران و مددکاران در جامعه امروزی یک نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha