6 اثر به سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد راه یافت
کد خبر: 4102859
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

6 اثر به سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد راه یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد از راه‌یابی 6 گروه نمایشی به این جشنواره خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 6 آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خبر داد و اظهار کرد: فراخوان این دوره از جشنواره در تابستان امسال اعلام شد و براساس موضوعات و محورهای تعیین شده در مجموع 11 گروه نمایشی موفق به ثبت‌نام شدند که هفت نمایش از شهرستان یزد، دو اثر از شهرستان بافق و از شهرستان‌های مهریز و میبد هر کدام یک اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود.

وی ادامه داد: در نهایت هشت اثر پذیرفته شدند که با توجه به انصراف دو اثر از شهرستان‌های میبد و یزد با توجه به مشکلاتی که برای نقش اصلی این گروه‌ها به‌وجود آمده بود، در مجموع 6 نمایش برای اجرا انتخاب شدند.

عابدی افزود: نمایش «بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند» اثر مهدی درویشی، «بچه‌های خاکستری» اثر محسن جاور، «رؤیای نیمه‌سوخته» اثر پاشا بدرود، «علی گندآبی» اثر اصغر بمانی، «وقتی صدای سوت میاد سرت را بدزد» اثر ابوالفضل کاغذگران و «بازی بزرگ بازگشت» اثر ابوالفضل طبایی از جمله نمایش‌هایی هستند که به بخش رقابت راه یافتند.

وی از اجرای آثار در روزهای 8 الی 10 آذرماه خبر داد و گفت: افتتاحیه این دوره از جشنواره عصر روز هشتم آذرماه با اولین اجرا در تالار هنر برگزار می‌شود و در ادامه طی نوبت‌های صبح و عصر در همین مکان، اجرای عمومی آثار دنبال خواهد شد و اختتامیه نیز عصر روز پنجشنبه در سالن فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری بخش خیابانی جشنواره تئاتر مقاومت به میزبانی استان یزد بیان کرد: بخش صحنه‌ای این جشنواره به زودی در مشهد برگزار می‌شود که دو اثر «کافه بیروت» اثر احمد ندافی و «شات و شوت» از مجتبی لاله‌زاری در این بخش حضور خواهند داشت.

عابدی از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان با همکاری بهزیستی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خبر داد و گفت: همچنین استان یزد میزبان جشنواره ملی «تئاتر ایثار» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

انتهای پیام
captcha