دانشگاه‌های کرمان در حوادث اخیر با دشمن همکاری نکردند
کد خبر: 4101518
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

دانشگاه‌های کرمان در حوادث اخیر با دشمن همکاری نکردند

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان با تأكيد بر اینکه فضای دانشگاه‌ها فضای گفتمان و گفت‌وگو است و اجازه نمی‌دهیم بستر دانشگاه‌ها درگیر نا‌آرامی‌ها شود، گفت: در این دوران دانشگاه‌های استان کرمان در بهترین و پایدارترین حالت خود بودند و دانشجوهای دانشگاه‌های استان با جریان دشمن همکاری نداشتند.

نشست خبری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدهادی طباطبایی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان امروز، اول آذرماه در نشست خبری با اشاره به سالروز تشکل بسیج دانشجویی، گفت: ابتکار امام راحل در ایجاد بسیج و سپردن کارها به مردم در دنیا بی‌نظیر است. بسیج نشئت گرفته از اسلام و بزرگترین محور استکبارستیزی است.

وى با بيان اينكه بسيج مهمترین نهاد و بخشی است که از حداقل امکانات بیشترین بهره‌برداری را دارد، گفت: تفکر بسیجی یک تفکر زنده، مؤمن، ناب و تفکر مبارزه با استکبار و تکیه‌گاه بزرگ مستضعفین جهان است كه هرکجا که وارد شد معادلات دشمن را خنثی کرد.

طباطبایی به دوم آذرماه و سالروز تشکل بسیج دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی به معنای تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی در اقصی نقاط جهان است و منحصر به نقش آفرینی در کشور نیست بلکه در جریان مقاومت و برای جبهه‌سازی و گفتمان‌سازی آن برای نجات مستضعفین از ظلم مستکبرین است.

وی با بیان اینکه آنچه جامعه را به نقطه اعتلای خود می‌رساند توجه به قشر نخبگان است زیرا آنها گفتمان‌ساز و جریان‌ساز هستند، افزود: دانشجویان جریان‌ساز اندیشه‌های اسلامی هستند و انقلاب با ظرفیت نخبگان ایجاد شد و به نقطه اعتلای خود رسیده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج دانشجویی در ۹ عرصه منبعث از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تدوین برنامه ۴۰ ساله به مرحله عملیاتی رسیده است. یکی از مهمترین نقش آفرینی‌های بسیج دانشجویی نقش آفرینی در عرصه علم و فناوری است. شناسایی و کشف استعدادها در دانشگاهای استان و رساندن آنها به مرحله بالفعل از اقداماتی بود که مورد توجه قرار گرفته و مرکز تحقیقاتی شهید سلیمانی نمونه این فعالیت‌ها است.

وی اجرای طرح‌ «راهیان پیشرفت» با هدف ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد امید در قشر جوان و دانشجو و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح و اردوهای «راهیان بهشت حاج قاسم» برای دانشجویان سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی برشمرد.

طباطبایی با اشاره به اهمیت انجام اقدامات فرهنگی از سوی بسیج دانشجویی به فعالیت‌های جهادی نیز اشاره کرد و افزود: امسال یک‌هزار و ۷۰۰ دانشجوی جهادگر در قالب پویش عهد خدمت با ۷۰ گروه جهادی به رودبار، قلعه‌گنج، منوجان ریگان، شهدا و بم اعزام شده و در حوزه سلامت، آموزشی، عمرانی، و علمی خدمات ارائه دادند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان به نا آرامی‌های اخیر کشور نیز اشاره کرد و گفت: دشمن توان تحمل دستاوردهای مهم کشور به‌ویژه در یک سال اخیر را ندارد در نتیجه به سناریوهای مختلفی علیه ایران با هدف ضربه زدن به پیشرفت کشور روی آورده است لذا دانشگاه‌ها و دانشجویان را مورد توجه قرار داد. همچنین با توجه به قومیت‌ها و اقلیت‌ها به‌دنبال از بین بردن اتحاد بود اما مردم آگاه با دشمن همراهی نکردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی، ادامه داد: در این دوران دانشگاه‌های استان کرمان در بهترین و پایدارترین حالت خود بودند و دانشجوهای دانشگاه‌های استان با این جریان همکاری نداشتند و دشمن در درون دانشگاه‌ها شکست را تجربه کرد.

طباطبایی با تأكيد بر اینکه فضای دانشگاه‌ها فضای گفتمان و گفت‌وگو است و اجازه نمی‌دهیم بستر دانشگاه‌ها درگیر نا‌آرامی‌ها شود، گفت: بسیج دانشجویی استان کرمان بیش از ۵۰ کرسی آزاد اندیشی و مناظره مختلف در حوادث اخیر در سراسر استان برگزار کرده است و چناچه هر دانشجو و همه افرادی را که دچار شائبه هستند ابهامی در خصوص اتفاقات اخیر دارد بسیج دانشجویی آنها را به کرسی‌های آزاد اندیشی دعوت می‌کند.

انتهای پیام
captcha