اصحاب رسانه خط‌شکنان جهاد تبیین هستند
کد خبر: 4100312
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

اصحاب رسانه خط‌شکنان جهاد تبیین هستند

کارشناس برنامه‌ریزی رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اصحاب رسانه خط‌شکنان، پیش قراولان و پرچم داران نهضت جهاد تبیین هستند.

تبلیغات اسلامی اردبیلعلی دژبانی، کارشناس برنامه‌ریزی رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل بیان کرد: جهاد تبیین نیاز به تعریف و شناخت مساله، بررسی ابعاد مختلف موضوع، ریشه‌یابی دقیق مشکلات، آسیب‌شناسی علمی و کارشناسی معضلات و مسائل، فرصت‌ها و تهدیدها، نیاز‌ها ،چالش‌ها، تسلط کامل، جامع و ژرف نگرانه بر مسائل موجود در کشور و ارایه راهکارهای عملی و علمی دارد و ضروری است که اهالی رسانه و اطلاع‌رسانی بعنوان خط‌شکنان، پیش قراولان و پرچم داران نهضت جهاد تبیین، موضوعات و ابعاد مختلف مسائل کشور را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند.

کارشناس برنامه‌ریزی رسانه ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: رسانه صرفاً رادیو، تلویزیون، خبرگزاری‌ها، اینترنت، گوگل، وبلاگ ها، سایت ها، کانال ها، گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی( به عنوان رسانه های نوین ارتباطی) نیست، بلکه منبر، خطبه نماز جمعه، حلقه‌های تربیتی و فرهنگی، هیئات اندیشه ورز، گفتمان ها، نشست ها، میز گرد ها، کلاس‌های دانشگاهی و کرسی‌های آزاد اندیشی، کتاب‌ها، مجلات، مقالات، مطبوعات و نوشته‌ها به نوعی رسانه هستند.

وی نقش رسانه در ایجاد و عمل به تکلیف و مسئولیت اجتماعی و رشد و اعتلای فکری، فرهنگی، معنوی، اجتماعی و عقلانی جامعه را مؤثر دانست و تاکید کرد: رسانه باید در جهت تولید محتوا، توزیع، تقویت و توسعه ابعاد مختلف جهاد تبیین در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فلسفی، روان شناختی، جامعه شناختی، انسان شناسی، دینی، معنوی، علمی، فناوری، آموزشی، پژوهشی و اقتصادی در بین مردم فعالیت کند.

پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه اظهار کرد: باید بحث تبیین را نسبت به حقایق و واقعیت ها انجام بدهیم و بسیاری از حقایق باید تبیین شوند چرا که هنوز بسیاری از حقیقت‌ها به درستی تبیین نشده و یا به خوبی مدون و علمی بر روی آن‌ها کار نشده است.

جهاد تبیین عامل خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمن

دژبانی افزود: در مقابل تبیین، حرکت گمراه کننده و تحریف‌کننده دشمن وجود دارد که از سوی امپراطوری رسانه استعمارگر، استیلاگر و سلطه‌جو به افکار عمومی جامعه تزریق می‌شود و سعی دارد بر افکار مردم تأثیر مخرب بگذارد.

کارشناس رسانه تبلیغات اسلامی استان اردبیل جهاد تبیین را خنثی‌کننده توطئه دشمن عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین عامل موثری در خنثی‌سازی توطئه‌ها و دسایس دشمن یعنی تبلیغات مسموم و پروپاگاندای سیاسی رسانه‌های نظام سلطه گر و سلطه جو( جنگ نرم دشمن) است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در تهاجم و شبیخون فرهنگی و تبلیغاتی دشمن قرار داریم و در حال حاضر میلیون‌ها واژه از طریق بنگاه‌های خبر پراکنی اردوگاه استکبار علیه ایران اسلامی مخابره می‌شود و با این حجم گسترده از تبلیغات مسموم و نفرت انگیز، وظیفه تمام دلسوزان نظام اسلامی، معارف دین و ارزش‌های توحیدی و معنوی دفاع جانانه از مرز و بوم کشور و ارزش‌ها است.

دژبانی با بیان اینکه هیچ ابزاری مانند ابزار رسانه توانایی ترویج، تبلیغ، تبیین، تنویر افکار، روشنگری، حفظ و کنترل افکار و اذهان عمومی را ندارد، ادامه داد: جهاد تبیین یعنی در مقابل تهاجم تحریفی، دروغ پراکنی و وارونه جلوه دادن دشمن که با اخبار سوخته، نادرست، دروغ پردازانه، جعلی، ساختگی و فاقد سندیت برای افکار عمومی خوراک تهیه می کند و لازم است حقایق را تبیین کنیم تا مردم تحت تأثیر القائات و شایعات دروغین، ناراست و کاذب قرار نگیرند.

انتهای پیام
captcha