جامعه قرآنی پیام‌رسان‌های نظام در مساجدند
کد خبر: 4099527
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

جامعه قرآنی پیام‌رسان‌های نظام در مساجدند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر نقش جامعه قرآنی در رخدادهای مهم، گفت: جامعه قرآنی باید مانند گذشته حضور مؤثر در محلات داشته باشند و اگر تصمیم بر این شد که در اتفاقات مختلف پیام‌رسان‌های مجازی قطع شود، به این امیدوار باشیم که فعالان مذهبی و قرآنی پیام‌رسان‌های نظام در مساجد هستند.

حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

به گزارش ایکنا از گیلان، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، 23 آبان‌ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و تجلیل از قهرمانان قرآنی استان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت رسالت جامعه قرآنی در عصر کنونی، اظهار کرد: در حوادث اخیر متأسفانه به ساحت قرآن و اماکن مذهبی، حجاب و بسیاری از مؤلفه‌های دینی اهانت شد که موارد مذکور هدف استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه برای استکبار، مهسا امینی و نیکا شاکرمی صرفاً یک بهانه هستند، افزود: امروز مردم به این نکته پی برده‌اند که هدف این است تا بنیادها و بنیان‌های اسلام و قرآن تضعیف شود که برعکس تقویت هم شد، هر چند سال یک‌بار فتنه‌هایی داشتیم که بعد از بسیاری از آموزه‌های دینی محکم‌تر شدند. در این پازل بزرگ ایران که ام القرآی جهان اسلام است، این افراد عناصری نیستند.

مجیدی‌مهر با تأکید بر نقش جامعه قرآنی در رخدادهای مهم، بیان کرد: جامعه قرآنی در موضوعات اینگونه تقریباً یک کلیشه‌ای را انتخاب کرده و آن هم امضای بیانیه یا شروع یک نامه با آیه‌ای از قرآن است، در حالیکه عناصر و فعالان قرآنی باید در چنین صحنه‌هایی حضور میدانی در عرصه داشته باشند؛ کسی از ما بیانیه نمی‌خواهد جامعه مذهبی و متدین قرآنی باید مانند گذشته حضور مؤثر در محلات داشته باشند و اگر تصمیم بر این شد که در اتفاقات مختلف پیام‌رسان‌های مجازی قطع شود، به این امیدوار باشیم که فعالان مذهبی و قرآنی پیام‌رسان‌های نظام در مساجد هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جامعه قرآنی باید نقش خود را پر رنگ کند تا زمانی که پشت میزها نشسته‌‌ایم و انتظار دعوت داشته باشیم، منبع مورد اعتماد مردم نخواهیم بود؛ امروز در برخی محافل شرکت می‌کنیم اما تلاوت‌ها آن‌طور که باید دلنشین نیست به‌خاطر اینکه فقط غرق در خواندن قرآن می‌شویم، در حالی‌که تلاوت باید به گونه‌ای باشد که مخاطب و شنونده هم شور قرآنی را درک کند.

وی بیان کرد: اگر جامعه قرآنی راهبردی عمل می‌کرد، هر ماه باید یک سلبریتی قرآنی پرورش می‌داد اما متأسفانه گاهی تخریب‌ها و اختلاف‌هایی وجود دارد که می‌طلبد این روحیه را تبدیل به همدلی و وفاق کنیم و پیام‌رسانی باشیم که نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به آن تکیه کند.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه وقتی تفکر ساده‌زیستی ملکه ذهن شود قادر هستیم در هر عرصه‌ای نقش مؤثر ایفا کنیم، گفت: موفقیت قرآنی آن است که جلسات مؤثر قرآنی قدیم مجدد احیا شود و ماهیت جلسات قرآنی تلاوت مبتنی بر درک مفاهیم باشد نه اینکه قاری صرفاً برای شرکت در مسابقات تلاوت کند.

دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن در پایان گفت: در حال حاضر مرحله کشوری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان به پایان رسیده و داوران در حال جمع‌بندی امتیازات هستند و از دو روز آینده هم مسابقات بخش بانوان آغاز می‌شود؛ ان‌شاءالله برگزیدگان این مرحله نماینده شایسته‌ای برای ایران در عرصه مسابقات بین‌المللی باشند.

انتهای پیام
captcha