وحدت اسلامی داروی دردهای جهان اسلام است
کد خبر: 4099519
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

وحدت اسلامی داروی دردهای جهان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان وحدت و انسجام اسلامی را ضروری‌ترین نیاز عصر حاضر و داروی بسیاری از دردهای جهان اسلام برشمرد، گفت: هدف ما باید براین مبنا باشد که فرق و مذاهب اسلامی یکدیگر را آنطور که هستند، بشناسند و تصورات واهی را نسبت به برادران خود دور کنند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در دیدار با ماموستا کریمی معاون رئیس جمهور در اقلیت های مذهبی

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در دیدار ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی که روز گذشته، ۲۲ آبان برگزار شد، با بیان اینکه اختلاف نظرها یک امر طبیعی است، اظهار کرد: ما از اختلاف نظر نباید وحشت کنیم بعضی اختلاف نظرها و تفکر و تدبر در آن چه بسا باعث رشد و تعالی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: هدف ما باید بر این مبنا باشد که فرق و مذاهب اسلامی یکدیگر را آنطور که هستند، بشناسند و تصورات واهی را نسبت به برادران خود دور کنند.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به چنددستگی مسیحیان و اینکه کمتر با هم جنگ و دعوا دارند، گفت: با این که دین اسلام سفارش زیادی به وحدت دارد معلوم نیست چرا باز هم مسلمانان به جان هم می‌افتند.

وی وحدت و انسجام اسلامی را ضروری‌ترین نیاز عصر حاضر و داروی بسیاری از دردهای جهان اسلام برشمرد، افزود: علاج خیلی از مسائل بین مذاهب این است که شیعه و سنی همدیگر را درست بشناسند و به عقاید هم احترام بگذارند و با عقلانیت و جبهه واحد علیه دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: ریشه همه مسلمانان یکی است و این اختلاف در مذهب است نه در دین، چون دین ما یکی است باید متحد باشیم و در این دنیای وانفسا که هر کس می‌خواهد به نوعی به ما ضربه بزند نباید کاری کرد که ابزار دست دشمن شد و دشمن را خوشحال کرد.

امام جمعه گرگان در پایان اظهار کرد: شیعه واقعی و یا سنی واقعی یکی هستند، چون همه دل در گرو اسلام، قرآن، خدا و پیغمبر دارند و باید مانند برادر زندگی کنیم.

 

انتهای پیام
captcha