ارسال ۲ هزار اثر به سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها»
کد خبر: 4099253
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

ارسال ۲ هزار اثر به سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها»

دبیر سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها» با بیان اینکه نزدیک به 2 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سوگواره رسیده است، گفت: اختتامیه چهارشنبه، ۲۵ آبان در دارالقرآن کریم اهواز برگزار می‌شود.

سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها»به گزارش ایکنا از خوزستان، اسماعیل معنوی، دبیر سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها» در نشست خبری برگزاری اختتامیه این سوگواره که امروز، 22 آبان در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: در خوزستان با وجود مشکلات زیاد، ظرفیت‌های فرهنگی بزرگ و کمیابی وجود دارد که نباید از آنها غفلت کنیم. دوره کنونی، دوره جنگ روایت‌هاست و مسئولیت مهمی که اکنون داریم، روایت ظرفیت‌ها و دستاوردهای مردم است که آن را با آیین و فرهنگ به دست آوردند.

وی افزود: اگر این ظرفیت‌ها به شکل صحیح روایت شوند می‌توانند پاسخی برای چالش‌های خوزستان باشند. یکی از این ظرفیت‌ها، موکب‌داری است. البته با توجه به اینکه ضیافت در استان جایگاه ویژه‌ای دارد، زمانی که این ضیافت با اعتقادات دینی همراه و عجین شود، یک کیمیایی را به وجود می‌آورد.

معنوی با اشاره به رویداد «پایتخت موکب‌ها» اظهار کرد: با وجود اینکه فراخوان سوگواره و ارسال آثار با اختلالات اینترنتی مواجه شد، قریب 2 هزار اثر از سراسر کشور به دست ما رسید.

دبیر سوگواره «پایتخت موکب‌ها» اعلام کرد: اختتامیه سوگواره «پایتخت موکب‌ها» چهارشنبه، ۲۵ آبان ماه در دارالقرآن کریم اهواز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha