دعوت از شیخ الازهر برای سفر به ایران
کد خبر: 4098848
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

دعوت از شیخ الازهر برای سفر به ایران

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با المیادین ضمن استقبال از پیشنهاد شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر برای گفت‌و‌گوی اسلامی ـ اسلامی از او خواست که برای تحقق این هدف به ایران سفر کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از درخواست شیخ الازهر مصر برای برقراری گفت‌وگوی اسلامی - اسلامی استقبال کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی المیادین در واکنش به درخواست شیخ «احمد الطیب» برای برقراری گفت‌وگوی اسلامی- اسلامی با هدف کنار گذاشتن فتنه‌انگیزی و اختلافات فرقه‌ای گفت: امنیت و آرامش چیزی است که باید در جهان اسلام حاکم باشد و این دو هدف، حاصل گفت‌و‌گوی اسلامی ـ اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه از شیخ الازهر خواست با هدف بنیان گذاشتن پایه‌های اولیه گفت‌و‌گوی اسلامی ـ اسلامی به ایران سفر کند و افزود: ما نیز آمادگی داریم از طریق هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به قاهره برویم تا با شیخ الازهر دیدار و موضوع گفت‌و‌گوی اسلامی - اسلامی را بررسی کنیم.

شهریاری تصریح کرد: دعوت از شیخ الازهر مسائل مهمی را به معادلات اضافه می‌کند؛ زیرا از این طریق در برابر طرح‌ها و پروژه‌های دشمن که به دنبال فتنه‌افکنی بین مسلمانان است، مقاومت می‌کنیم. ایران از هر دعوتی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و تقویت آن، حتی اگر هر سال تکرار شود، حمایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha