ارتقای قدرت دفاعی کشور در برابر دولت‌های ظالم ضروری است
کد خبر: 4098720
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

ارتقای قدرت دفاعی کشور در برابر دولت‌های ظالم ضروری است

امام جمعه رشت با بیان اينکه ارتقای قدرت دفاعی برای حراست از کیان کشور و نظام در برابر دولت‌های ظالم ضروری است، گفت: همه ملت‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران درصدد ایجاد تنش در منطقه و دنیا نیست بلکه آماده تعامل سازنده نیز است.

یت رسول فلاحتی امام جمعه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقيه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 20 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران، اظهار کرد: امروز اگر قدرت موشکی داریم، در سایه تلاش جوانانی همچون شهید طهرانی‌مقدم است؛ این شهید بزرگوار یکی از نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی است که به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفت.

وی با بیان اينکه ارتقای قدرت دفاعی برای حراست از کیان کشور و نظام در برابر دولت‌های ظالم ضروری می‌باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ را آزمایش کرد که برد ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری دارد و با سوخت جامد کار می‌کند، این در حالی است که فناوری آن فقط در اختیار آمریکاست با برد ۱۱ هزار کیلومتری است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این برجامی که شروع شده سرانجام ندارد، زیرا دولت‌های طرف مقابل نمی‌خواهند که با جمهوری اسلامی توافق کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی براساس منطق و عقلانیت پای برجام ایستاده، اما دشمنان هرگز پایبند به منطق و عقلانیت نیستند، امروز نیز مکانیزم ماشه و گزینه‌های روی میز را مطرح می‌کنند، در حالیکه اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی همچنان در مقابل دشمنان ایستاده و به دنبال نجات ملت‌ها و تحقق ارزش‌های متعالی است.

امام جمعه رشت با اشاره به دروغ گویی‌های دولت‌های خبیث از جمله آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی درباره ایران بیان کرد: امروز همه ملت‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران درصدد ایجاد تنش در منطقه و دنیا نیست و بلکه آماده تعامل سازنده نیز است. پیامبر اسلام(ص) به ما آموخت که باید در برابر قدرت های باطل بایستیم؛ البته در برابر دنیای افرادی می‌ایستیم که در برابر زندگی و دین ما ایستاده‌اند.

وی با اشاره به سفر پاپ فرانسیس به بحرین گفت: ۷۰ درصد جمعیت بحرین شیعه، ۲۰ درصد اهل سنت و مابقی از سایر ادیان همچون مسیحیت و یهود و هندو و... هستند، اما از جنایت های مشهود دولت بحرین تخریب مساجد و حسینیه‌های شیعیان است، در حالی که مسیحیان و یهودیان و حتی هندوها اجازه ساخت معبد و کلیسا را دارند؛ همچنین در کتب درسی آنان به عقاید شیعه تعرض می‌شود و زندان‌های آنها مملو از جوانان و علما و روحانیون شیعه است. این در حالی است که برادران اهل سنت در ایران اسلامی مسجد و اذان و امام جماعت خود را دارند لذا به اربابان و صاحبان ادیان در دنیا توصیه می‌کنیم به دنیای پیرامونی خود تفکر کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قدردان بصیرت و ایمان و ایستادگی ملت ایران هستیم، ادامه داد: در یوم الله ۱۳ آبان امسال نیز شاهد حضور حماسی، آگاهانه و شجاعانه ملت بودیم که دل اهالی مقاومت را شاد کرد و بینی استکبار را به خاک مالید و موجب عقب‌نشینی دشمنان شد.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر مانند جنگ ترکیبی است، گفت: در جنگ احزاب تمام مشرکان، کافران، منافقین و بت پرستان به جنگ با پیامبر برخواستند، اما سرانجام ابهت اسلام به دنیا عرضه شد و دشمنان شکست خوردند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فعالیت شبانه روزی پنج رسانه معاند علیه جمهوری اسلامی طی حدود دو ماه گذشته، گفت: این روزها ۳۸ هزار دروع رسانه‌ای از بی بی فارسی، اینترنشنال، منوتو، صدای آمریکا و رادیو فردا منتشر شده که مردم را بمباران خبری کردند و از زمین و آسمان دروغ‌های بزرگ را بر سر ملت باریدند، اما این ملت آگاه شایسته ستایش هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان خدمتگزار مادی و معنوی مردم باشند و آنان را تکریم کنند، افزود: عملکرد بد مسئولان در تکریم مردم پاسخگویی در قیامت را به دنبال دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به صدور بیانیه‌های ناروا درباره حوادث اخیر از سوی برخی افراد که هیچ نسبتی با انقلاب و جنگ و امام و شهدا ندارند، تصریح کرد: این افراد همواره در جهت شاد کردن دشمنان حرکت و ملت ما را آزرده خاطر کرده‌اند اما بدانند مردم به شما تودهنی خواهند زد.

انتهای پیام
captcha