رسانه‌ها با افشای پشت‌ پرده اتفاقات اخیر روشنگری کنند
کد خبر: 4094875
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

رسانه‌ها با افشای پشت‌ پرده اتفاقات اخیر روشنگری کنند

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان گفت: رسانه‌ها باید با هماهنگی بیشتری به پشت پرده اتفاقات اخیر و نقش دشمنان بپردازند و با تولیدات خود در جهت آگاهی بخشی به جامعه، روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای مردم اقدام کنند.

شورای اطلاع رسانی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان امروز، ۵ آبان‌ماه در شورای اطلاع‌رسانی استان، عدم حضور برخی رسانه‌ها و مسئولان در جلسات شورای اطلاع‌رسانی را غیر قابل توجیه دانست و گفت: رصد رسانه‌ها اهمیت بسیاری دارد که این امر آغاز شده و گزارش این رصد به زودی ارائه خواهد شد.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی اتفاقات اخیر توسط رسانه‌های داخلی تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید با هماهنگی بیشتری به پشت پرده اتفاقات اخیر و نقش دشمنان بپردازند و با تولیدات خود در جهت آگاهی بخشی به جامعه، روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای مردم اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به برگزاری دوره «نحوه اطلاع‌رسانی در بحران‌های اجتماعی» نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برگزاری این دوره ویژه اصحاب رسانه انجام شده و به زودی برگزار خوهد شد.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، نیز در این جلسه با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، گفت: در خصوص اتفاقات اخیر نگاه‌های متفاوتی وجود دارد که بهترین نگاه، نگاه واقع‌بینانه‌ای بود که در بیانات مقام معظم رهبری به آن رسیدیم.

وی با بیان اینکه اتفاق مرحومه مهسا امینی بهانه‌ای برای دشمن بود تا اهداف خود را پیش ببرد، به قدرت رسانه و ابزار عملیات روانی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد رسانه‌های داخلی در جنگ روایت‌ها به صورت جدی‌تر ورود کنند.

جلالی با بیان اینکه خلاء رصد در رسانه‌های استان وجود ندارد، گفت: باید سیاستگذاری و راهبرد رسانه‌ای، رسانه‌ها مشخص شود و به تولید محتوای عالمانه، محترمانه و مبتکرانه بپردازند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از ابراز هنر، شعر و موسیقی استفاده کنند، گفت: رسانه‌ها مناسبت‌های پیش رو را در نظر بگیرند و از آن رویدادها برای تحلیل وقایع و استکبارستیزی در قالب‌های مختلف خبری تولیدات داشته و متناسب با مخاطبان خود منتشر کنند.

انتهای پیام
captcha