نگاهی به الزامات صلح در دنیای کنونی
کد خبر: 4093462
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
به بهانه سالروز صلح امام حسن(ع)

نگاهی به الزامات صلح در دنیای کنونی

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه راه وحدت و از دست نرفتن آموزه‌های اسلام در زمان امام حسن(ع) صلح بود،گفت: صلح به اقتضای زمان براساس فاکتورهایی سنجیده می‌شود؛ صلح در زمانه ما با دیدن تمام مذاهب و سلایق و احترام گذاشتن به اصول و ارزش‌های اسلامی و همچنین در سایه وحدت معنا می‌یابد.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، مدرس حوزه علمیه و دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، مدرس حوزه علمیه و دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اینکا از خراسان‌جنوبی گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از عوامل و راه‌های ایجاد آرامش و صلح در جامعه است که الزاماتی دارد.

وی با بیان اینکه باید دید چگونه می‌توانیم به عملیاتی کردن بندهای بیانیه برسیم، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه از راه‌های تحقق این بیانیه است و اگر به این امر برسیم خواهیم توانست اصول اساسی را اجرایی کنیم.

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی یک طلبه مجهز به ابزار علم شد و از طرفی یک دانشجو و استاد دانشگاه به علوم رفتاری اسلامی احاطه پیدا کرد، آن‌گاه خواهیم توانست به اصل کار تحقق و سپس صلح دست یابیم.

هاشمی با بیان اینکه وقتی طلبه مجهز به قدرت علم روز شد خواهد توانست آموزه‌های دینی را بهتر و بیشتر ترویج کند و حتی در عرصه بین‌المللی بدرخشد، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از اصول اساسی در رسیدن به هدف است؛ در انقلاب اسلامی تحقق وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف را شاهد هستیم.

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه صلح بین‌المللی در سایه وحدت عملیاتی می‌شود، گفت: حضور نمایندگانی از تمام اقوام و مذاهب در مجلس شورای اسلامی و همچنین توجه به اصول وحدت همگانی در تمام ارکان از عوامل صلح است.

هاشمی با تأکید بر تولید علم نافع در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، افزود: این علم تنها با وحدت بین حوزه و دانشگاه عملیاتی می‌شود، چراکه با این وحدت هم آموزه‌های دینی و الهی و هم علم در کنار یکدیگر بوده و به منصه ظهور می‌رسد؛ از طرفی به آنچه مدنظر اسلام است یعنی صلح جهانی و وحدت عملی دست می‌یابیم.

وی با بیان اینکه راه وحدت و از دست نرفتن آموزه‌های اسلام در زمان امام حسن(ع) صلح بود، تصریح کرد: صلح به اقتضای زمان براساس فاکتورهایی سنجیده می‌شود؛ صلح در زمانه ما با دیدن تمام مذاهب و سلایق و احترام گذاشتن به اصول و ارزش‌های اسلامی و همچنین در سایه وحدت معنا می‌یابد.

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: همان‌گونه که انقلاب ما در سایه وحدت بین مذاهب شکل گرفت، ادامه راه این انقلاب و دست یافتن به آرمان‌های آن نیز از دریچه همین وحدت و آموزه‌های دینی می‌گذرد که همه آن در اصول بیانیه گام دوم انقلاب ذکر شده که باید مورد مطالعه بزرگان و اندیشمندان قرار گیرد.

هاشمی بیان کرد: در رابطه با صلح مجامع متعددی در دنیا تشکیل شده‌اند، اما به دلیل اینکه این مجامع همچون سازمان ملل متحد با امیال مادی به جوامع نگریسته و الزامات صلح جهانی را رعایت نمی‌کنند، هنوز کاری نتوانسته در حوزه انسجام انجام دهد و همچنان شکاف‌های اجتماعی را در دنیا شاهد هستیم.

انتهای پیام
captcha