دستاوردهای وحدت اسلامی تببین شود
کد خبر: 4092999
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

دستاوردهای وحدت اسلامی تببین شود

امام‌ جمعه نقده گفت: انسجام و یکپارچگی جهان اسلام فوایدی و دستاوردهایی دارد که باید برای ملت‌ تبیین شود.

فواید مترتب بر انسجام جهان اسلام باید تببین شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام‌ جمعه نقده 27 مهر در جلسه هم‌اندیشی کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های نقده، گفت: وحدت مصادیق مختلفی می‌تواند داشته باشد، ولی بهترین مصداق آن اهل‌ بیت(ع) و در مرحله بعدی ولایت‌فقیه است، که در دیدگاه علمای بزرگ اهل تسنن و تشیع مورد قبول است.

وی با بیان اینکه مبحث وحدت را برای نخستین‌بار آیت‌الله بروجردی با عنوان تقریب مذاهب مطرح کرد و در آن ارتباط توضیحات مفصلی ارائه داد، گفت: بنابراین لازم است، در این زمینه به کتاب‌های کهن، مستندات قدیمی و معتبر مراجعه کنیم.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا خاطرنشان کرد: همچنین ضمن مطالعه منابع جدید، باید مقصود از وحدت و انسجام اسلامی به صورت صحیح تبیین شود، تا راهکارهای مناسب و قابل‌ اجرا ارائه شود.

امام‌ جمعه نقده بر لزوم تلاش برای آشنایی با راه و رسم وحدت و انسجام اسلامی، ابزارهای تحقق همچنین فواید مترتب بر آن تاکید کرد و بیان داشت: همچنین گام برداشتن در مسیر تقریب بین مذاهب ما را در ایجاد وحدت و انسجام بین تمام مسلمانان بیش از پیش کمک خواهد کرد، که بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است.

وی بر لزوم اهتمام درراستای بررسی بایسته‌های وحدت و انسجام اسلامی برای دست‌یابی به امت واحد و مقتدر تاکید و بیان کرد: دشمنان اسلام می‌خواهند ملل مسلمان را روزبه‌روز متفرق و پراکنده کنند.

امام‌ جمعه نقده یکی‌ از مهم‌ترین پیامدهای مثبت وحدت اسلامی را پیشرفت و توسعه جوامع دانست و اضافه کرد: چنانچه مسلمانان متحد و یکپارچه شوند، دشمن قدرت چپاول ثروت‌های آنها را از دست خواهد داد و کشورهای اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با بیان اینکه در این ارتباط آیات، روایات و احادیث متقن زیادی وجود دارد، گفت: چنانچه به آنها مراجعه کنیم، خواهیم توانست مدینه فاضله مورد انتظار را ترسیم کرده و در نهایت عملیاتی کنیم.

انتهای پیام
captcha